|
|
|
|---|---|
|
Hej jag vill bara göra en undersökning här, mest för skojs skull. Personligen så älskar jag bmw, jag tycker volvo är som gamla traktorer, fula,osexiga, och obekväma. jag har åkt i farsans v70, en resa på 10 mil, hade ont i häcken efter 4, har aldrig ägt en m5 men dock suttit i en och jämnföra den med en volvo är som natt och dag, så är jag helt snurrig eller det finns några som har en annan syn punkt??? alla svar beaktas.... | |
|
Det finns många bra skoj snygga trevliga fantastiska speciella heta snabba vägsäkra sportiga lyxiga och fan vet allt, bilar från många olika tillverkare. För mig finns absolut inte bara BMW, utan jag kan gilla det mesta som rullar, det måste inte ens vara speciellt bra heller alla gånger, därför att karisma och själ hos en bil kan förföra även om det är lite si eller så med både kvalitet och andra egenheter. Se bara hur förföriskt fantastika vissa modeller av Citroën kan vara, som den gamla goa DS-paddan och för att inte nämna SM. Och det var bara två exempel det, massor fler finns det av BMW och mycket annat. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Dr Tinnitus, hade jag ägt din bil då hade jag inte velat ha någon annan bil, det är dagens sanning. men det är klart buggati weiron, är ju inte fel i heller, men det är ju bara en dröm, 15 miljoner ger jag inte för en bil. citroen nja det är inget för mig, men sen kan jag ju säga att dom första bmw bilarna som komm ut, dom gillar jag ju inte i heller, men just nu känner jag att jag får mest för pengarna i bmw märket. tack för ditt svar DR, Gott nytt år till ALLA!!!!!! mvh Roger |
|
|
Jag har i alla tider nästan hatat BMW bilar, skit bilar helt enkelt. Har gillat Volvo väldigt länge, men första gången jag satte mig i en BMW kändes det väldigt konstigt, obehag men efter 5min på vägen var jag som frälst. Och dom som provkört min E32 är idag i jakt på egna E32:or Ärligt talat så har jag inte besökt dom Volvo forum jag är medlem på sen jag blev BMW frälst, inte lagat rost på mina 2 volvo bilar heller. Farsans Volvo V90 var trevlig att köra men det är inte i närheten av en BMW, fast väldigt mycket är likt mellan bilarna, lika staka motorer bla bla men BMW låter trevligt när man gasar lite och volvon låter som en stressad symaskin. Men visst duger volvo till något, vinterkörning och lite oväntat offroad körning. Dock min Volvo 360GLT älskar jag.. men det är ju en DAF :-D (varg i fårpäls) |
|
|
Vill ni se lite bilder på fler BMW-bilr så kan ni läsa denna tråd som jag länkar till, bilerna finns både som länkar och direkt i tråden om ni kjikar en bit ner i tråden. Jag har tagit bilderna själv vid en Münchenresa jag gjorde. Länk Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Hej Dr tinnitus, det fanns ju väldigt mycket ögon godis, snygg donna föresten, v12 motorn du hade bild på, hur många hkr var den på?? sen fanns där ju en motor som turbon nästan var lika stor, hahaha ja säga vad man vill om tyskarna men bygga fina bilar det kan dom ha det bra Dr mvh Roger obs jag tycker fortfarande din bil är finast, säg vad du vill, Men skönheten ligger i betracktarens ögon Ds!!!!! |
|
|
ismo, jag kan hålla med dig, volvo duger till folkrace, eller en bra bil att köra as fulla polare i, gör inget om dom spyr, jag vet någon som andvände sin volvo till att hämta järn, smed han med! hahahaha nej skämt åsido, volvo har väll sin charm med fastän jag inte hittar den, men som man säger 100,000 svenskar kan inte ha fel volvo är fantastisk. mvh Roger |
|
|
Jag måste nog försvara Volvo lite; -jag tycker att de, överlag, är väldigt sköna att sitta i, stolarna är kanon i alla fall i de lite större modellerna. BMW och många andra har säkert skönare stolar men då tittar man ju på bilar som ofta är betydligt dyrare också. -jag tycker inte riktigt man kan jämföra en BMW M5 med en Volvo, klart det blir en väldigt nivåskillnad mellan dessa. -jag gillar att Volvo är en garanti för i alla fall någon form av säkerhet, hellre åker jag i en gammal Volvo 740 än en Toyota Camry från samma år. Sen har de väl blivit ifrånkörda på senare år, det är ju sant. Nej, jag gillar egentligen inte Volvo men jag tycker nog att de har en hel del trevliga egenskaper, jämför man en ny Volvo med en tjugo år gammal BMW så kommer man nog hitta att Volvon är ganska mycket bättre på i princip allting utom möjligtvis eq-egenskaperna. Förvisso en klart orättvis jämförelse men... ja de är dugliga bilar, helt klart, jag håller inte alls med om att de Volvo per automatik är skräp som inte duger till någonting. Men jag förstår ju att man hellre kör en BMW, absolut. |
|
|
jabbal, tack för ditt svar, hmm som jag skrev att detta är bara för skojs skull, som jag gör denna undersökning, absolut inget man ska ta seriöst, min far som är 56 år, han har altid haft volvo, han tycker det är väldigt fina bilar, och är helt nöjd, visst han har haft amerikanare med, och det har jag med, men det är ju inte bilar som man kör hela tiden med. vovlo och saab har sin charm, och dom har ju blivit väldigt krock säkra och hela den biten, jag tror att jag tycker volvo är tråkiga bilar för jag mer eller mindre växte upp med dom, och jag fick upp ögonen när jag körde min biuck skylark, med 425 hkr så jag älskar stora breda bilar med en massa lull,lull i så du får absolut inte ta detta på allvar ha ett bra år jabbal, hoppas vi pratar mer mvh Roger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.