|
|
|
|---|---|
| Hej jag har en bmw 525dat-06 som inte blir varm som den ska,har haft den innlämnad på bmw för felsökning utan resultat, termostaten byttes för mindre än ett år sedan. Finns det någon termostat till växellådsoljan? undrar oxå om det sitter någon hjälpvärmare? | |
|
En fråga.. Är Din bil importerad ? Det bör sitta en sk hjälpvärmare i Din Diesel. Dagens modernare diesel-bilar är så effektiva att dom inte når arbetstemperatur på vintern när det är kallare ute om dom inte utrustats med sk hjälpvärmare! Vet att vissa dieslar som importerats saknar dessa hjälpvärmare då de är avsedda för varmare klimat i södra europa etc. Därav min fråga. Annars om Din bil har sk hjälpvärmare så kan säkringen för denna gett vika? |
|
|
Hej min är svensksåld, ska kolla säkringarna om jag kan hitta dom |
|
| finns det någon som vet vilken säkring det är?? fryser snart ihjäl i bilfan | |
|
Hej, Jag lider av samma problem, tyvärr är ju säkringsöversikten på italienska... Har du fått reda på vilken säkring det är? Mvh Erik |
|
| Hej har tyvärr inte fått några tipps om villken säkring det kan vara. Det låg bara någon liten förtryckt liten plast bit med symboler på i min bil,står inte ett skit i instruktionsboken heller | |
| EE: Låter som att din bil är importerad från Italien. Risken är då stor att du saknar den sk hjälpvärmaren. | |
|
Hej, Ja, den är Italienimport. Det sitter dock en enhet till höger vid torpedväggen som måste vara värmaren (elektrisk). Dock är det väldigt svårt att lista ut vilken säkring det är...Finns det ngt bra sätt att kolla om värmaren verkligen fungerar? mvh Erik |
|
| m3-jimmy: lycka till med säkringarna. Jag har kommit fram till att jag inte har ngn stödvärmare alls, så jag kan sluta leta efter mina säkringar :-(. Går nu in i nästa fas för att försöka eftermontera en värmare, elektrisk eller diesel. | |
|
har letat på realoem men kan inte hitta varken agr termostat eller hjälpvärme,är ju lite surt att köpa en 06ans bmw 525d och får sitta och frysa. iMin 330d är det värme så det räcker,konstigt att en bmw verkstad inte kan fixa felen på en bmw!!! |
|
| Hej! nu har jag hittat felet! det var agrtermostaten som stog öppen, nöp ihop slangen med en slangtong och vipps så kom det värme. | |
|
m3-jimmy: vad bra att du hittade felet! Har du lust att beskriva hur du gick tillväga och var man hittar den här termostaten? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.