AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.166

Dubbel självrisk vid import

Jag har en skada som jag anmält till fb,så långt inga problem,men jag vart alldeles häpen när hon sa på telefon att självrisken var dubbel tackvare att bilen är en import.Är inte det här ocker av fb.Dem kan ju lätt kolla upp om bilen i fråga är skruvad,då kan jag förstå att de är negativa till importbilar,men annars vad har de för anledning att gör skillnad på svensksåld och import?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vilket bolag och vilken typ av skada?
Vad står det i ditt försäkringsbevis?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Originalförsäkring och så är det ett elfel,stolsvärmen har bränt hål på skinnet i förarstolen.Ska kolla lite noggrannare vad det står i papprena.Förstår bara inte varför.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Vet att Originalförsäkringar har detta när det gäller motorgarantin. 2500kr i självrisk för en sv.såld och 5000kr för en import. Märkligt kan jag tycka. Någon som vet anledningen?

Mvh Jimmy

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När det gäller maskinskadeförsäkring så har nog både If och Originalförsäkringar (ägs av If) dubbel självrisk. Kan tyckas orättvist men samtidigt så ska man inte glömma att man tidigare inte alls fick någon maskinskadeförsäkring på importbilar...Vet ej hur det är på andra bolag.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.