AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
740

Byte av topp

MP
36
MP
740-95
850-91
325 cab-91
Hej!
Har fått problem med dålig kraft i bilen tydligen toppackning, Sedan sönderdragen gänga i stiftet. skall prova Biltemas renoveringskitt.
Håller på att riva toppen på min 528-99, jag undrar om det finns någon som kam tipsa mig på ev problem som kan komma. har kommit till att plocka bort vanosen, vad jag förstår så skall den vara vänstergängad

tacksamm för evetuella tips.

Mvh Mp

MP
36
MP
740-95
850-91
325 cab-91
För icke av vanosen (dubbel) nej nu får det vara nyår, så på det igen nästa år. Ps
om någon kan tipsa mig hur man gör så tager jag tacksamt emot detta.

Gott nytt år

Mvh
Mp

MP
36
MP
740-95
850-91
325 cab-91
Fick faktiskt av vanosen idag, det var tydligen dom två insexskruvar som sitter bakom plastskydden, nästa steg blir att plocka bort kamkjedjan. Har bytat toppackningar på mina tidigere bmw bilar men tycker att det blivet svårare i.o.m vanosen eftersom kammarna rörde sig när jag försökte få av dreven (glömde låsa dom) och kan ej hitta någon markering hur de skall stå gentemot varandra och svänghjulet, hittar ej heller någonstans på nätet om detta. Någon som har något tips ???? i annat fall får man försöka räkna ut det själv.

Mvh
Mp

MP
36
MP
740-95
850-91
325 cab-91
Jag vill bara bidra med ett tips ang mitt problem, Ps!! tycker att vi Bmw-ägare har en väldigt bra sida där vi försöker hjälpa varandra så gott vi kan på de saker som vi kan göra själva utan att det behöver kosta oss en massa onödiga pengar.
Åter till mitt problem enl tidigiare inlägg, det var toppapackningen som gott.
jag rev toppen ny packning återmonterade toppen billen går perfekt blev bes den 11/1 utan problem. vill nämna att det är en 528 -99 30000 mil på mätaren.

Mvh mp

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.