|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej!! Jag funderar på att köpa en BMW 316i compact- 94 för att ha som vinterbil. Några bra att veta eller heads up? |
|
|
Som egentligen står tidigare i tråden, det är en beprövad konstruktion som visat sig hålla väldigt väl. Bygger på E36 med bakvagn från E30, du kan läsa i begagnatguiden om vanliga fel på dessa konstruktioner. Annars är den lätt i aktern, en rolig men inte särskilt tillbakalutad vinterbil kort och gott. Till E36 finns ett antispinnsystem kallat ASC, till vilken årsmodell Compact fick detta vet jag dock ej. Det gör en riktigt stor skillnad på bilens uppträdande i halka, och man behöver inte fega med gaspedalen av rädsla för att drivhjulen skall släppa längre. :) //Bjersér |
|
|
osäker på när ASC kom till compacten men som standard har jag för mig att det var -97? skulle verkligen rekommendera att välja en med den utrustningen. för den är ganska så tailhappy. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
eller ASC+T om man ska vara noga. osäker på om båda varianterna finns till compacten? BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
en 316 copact behöver inte vara tråkig på något sätt har egentligen inte varit någon fantast av e36 alls förut men nu har jag 2, på mä ett par fina fälgar, kanske vita blinkers har haft min nu i ett år å är skit nöjd, mkt bra pendlar bil. mvh Länk |
|
|
precis med rätt stuk så är compacten trevlig. här har Ni min: Länk BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Hasso har ett billigt antispinn monterat på sin 316g. Två cementplattor i bagaget....... |
|
| bag: riktigt fin copact du har :) | |
|
tackar tackar. men ditt m på tangentbordet verkar inte funka så bra. =D BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
| dä gjorde den visst inte :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.