AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.826

Z4m roadster,vilken årgång?

As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Hej,har försökt hitta inlägg gällande vilken årsmodell som är att föredra.Jag tänker inte pris utan driftsäkerhet,med allt vad det innebär. Hoppas kunna få igång en liten debatt nu innan nyår!!? // aske
mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
tex, Brukar inte dom sista av en längre serie bli bäst då endel återkommande fel är åtgärdade redan från fabrik ..
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Du har så rätt mv70, men jag tänkte att kanske något skulle komma fram här, små detaljer för fabriken, men stora för oss kanske.Jag avvaktar får vi se.// aske
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Z4M tillverkades ju inte under så lång tid så några förändringar hann man knappast med att göra. Samtliga Z4M har den facelift som gjordes 2006.

/Masten
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Med tanke på din info Maten, ska man kanske tänka köp 06 och senare, jag är nöjd så länge tack för det.Det hör till saken att jag tidigare haft en Z3m coupe, så jag söker efter det råa som fanns i den.// aske
Z4M tillverkades mellan 2006 och 2008, precis som Masten säger har samtliga bilar därmed facelift vilket medför att alla bilar därmed även har alla de uppdateringar facelift medförde. Eftersom det inte finns någon pre-facelift Z4 M eller för den delen någon årsmodell tidigare än 2006 anser jag inte att årsmodell i detta fall spelar särskilt stor roll. Låt skicket tala snarare än årsmodellen.

Det vore intressant om någon visste vilka förändringar modellen genomgick mellan åren 2006-2008. Antagligen rör det sig endast om små och mindre betydelsefulla detaljer, men det vore ändå intressant att veta. Facelift anno 2006 var som bekant E85's stora uppdatering.

mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
Länk
Very few changes were made to the E85 M Roadster during the less than three years that it was produced. For the 2007 model year (starting 10/06 production), an auxiliary input was added to the BMW Business audio head unit, the previous Flat Tire Monitor (FTM) was replaced with a more accurate Tire Pressure Monitor (TPM) system, and Monaco Blue metallic (A35) paint was added to the exterior color selection list. The was only one change for the final 2008 model year (which began in October of 2007): Silver Grey metallic (A08) paint was replaced by Space Grey metallic (A52) paint.

As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Visste väl att det fanns kunskap, nu sätter jag mig med ned och går igenom länken,tack för det kamrater.
Gott nytt på er.
Utmärkt information, mv70! Känns inte som att det var något som gjorde ett bilbyte aktuellt :)
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Vad åker du Freddesix, sen du inte vill byta?
Årsmodell 2006, avsaknaden av AUX-ingång och ett annat system för däcken känns som detaljer man överlever utan. De nya färgerna kändes inte mer attraktiva än Imola, dock är Monaco riktigt snygg om än inte lika sportig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.