|
|
|
|---|---|
|
Jag monterade en BMW orginaldragkrok på verkstad härom veckan. Jag hade tidigare kikat på en E61:a med M-paket i somras som hade ett fint täcklock över den avtagbara dragkrokens fäste (när den inte är monterad). Detta gjorde att jag antog att ett heltäckande lucka även skulle finnas till den E60 jag senare köpte. Efter montaget kikar jag glatt under bilen och ser till min förtvivlan att hålet är mer eller mindre lika öppet som utan den "täcklist" i kofångaren som nu finns monterad. Detta gör ju att allt från dynga, snö och saltsörja med mera får fritt tillträde till krokfästet. Hur bra är det?? På verkstaden visste de inte hur det skulle se ut exakt utan därför tar jag er till hjälp istället. Vet någon om det skall se ut som det gör på mina bilder? Själv vill jag självklart ha ett heltäckande lock motsvarande det som finns på E39. Bild 1 - "Täcklist" - Länk Bild 2 - Hål - Länk Bild 3 - Hål - Länk Tacksam att få ta del av denna samlade kompetens! :-) | |
| ..ja jag vet att det inte heter kofångare bak på bilen.. ;) osv etc. :) | |
|
Jag har eftermonterad krok och det ser ut som på dina foton. Man monterar bort den heltäckande plastbiten och ersätter den med den med hål i. Enligt reservdelslistorna verkar det inte finnas någon täckning för hålet utöver den lackade täckkåpan som syns. Det fungerar dock bra eftersom det sitter i mitten av bilen så är det inga problem med saltsörja och snö. **BMW-ägare i 29 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Man tackar för svaret! :) Vad knepigt! Jag som var helt säker på att de där urfasningarna i framkant (tänkt i bilens färdriktning) av den svarta plasten var styrningar för "täcklocket" som jag trodde fanns! Märkligt. Jaja, jag får väl glatt köra vidare på snön och ev lervägar då till våren! :) ...men det låter minsann som Mats oxå kikat efter ett täcklock i samma syfte? ;-) hehe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.