|
|
|
|---|---|
|
Hej alla kunniga! Vilken typ av glykol samt vilken färg på glykolen ska man ha till en bmw 318i, årsmodell 97? Tack på förhand! | |
|
Spelar igen roll bara Du använder samma typ av glykol !! Grön = Etanol Glykol och skall ej blandas med den Röda !! |
|
|
Jag har blå i bilen fast jag vet inte vilken typ av glykol den är. Men grön och blå går väl blandas med varandra? |
|
| Nitratfri glykol ska användas till en BMW. | |
|
Nitratfri glykol ska användas till en BMW. Vilken färg har den typen av glykol då? Är den samma sak som etylenglykol? |
|
|
Jag var lite osäker på vilken typ jag skulle fylla på med för några år sedan. Gick till BMW och köpte en flaska av dem. Den var billig (minns inte hur billig dock) och den var blå. Har fungerat bra hittills och har besparat mig mycket letande och grubblande på vilken sort man skulle fylla i. |
|
|
Nästan all glykol är idag nitratfri och godkänd för aluminiumtoppar/block |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Brukar var blå, vanlig standardglykol, brukar köpa på Biltema. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| tack för alla svar! | |
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Frågor kring glykol ploppar upp lite då och då. Har funderat en tid att skriva ihop en summering och gjorde äntligen så... Länk Läs gärna igenom. Jag tar hemskt gärna emot all typ av påpekanden om faktafel, korringeringar, förslag och mer information (och även rent källmaterial). Men även gärna vad som är brukligt att hälla i lite nyare BMW modeller då jag har dålig koll på det. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.