|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
La en 25 kilos säck med sand i skuffen. Bra mycket bättre grepp tycker jag. Ska lägga i en till. |
|
|
slut som i använd eller slut som i upprostad? Jag syftade på att på Peugeoterna (mfl) är det inte att bromsskivan slits ner pga bromsning utan den rostar bara bort och anliggningsytan mot bromsbelägget är några millimeter där man kan ana blank metall efter en inbromsning. |
|
| Vet ej dom på bmw sa slitna bak då på insidan men beläggen var fina ???? | |
|
Ska lämna in bilen för lack av huv efter semestern eventuellt ena framskärmen. Får verkligen hoppas att att nyansskillnaden inte blir stor. Sen ska jag själv fortsätta med bilen jag lackade listerna i stötfångaren,takspoilern. Ska fortsätta med taklisterna och eventuellt lacka ner resten av bilen. Ny vindruta. Nya baklyktor till våren. Även solfilm kan åka på. |
|
|
Funderar lite på bilar och då 2 rivaler. BMW 130i VS audi S3. Du tänker jag på nya s3 som man kan få som 5 dörrars. Har svårt att bestämma mig bmw klart snyggast men s3 har väl både turbo och fyrhjulsdrift. Gällande ekonomin vet jag inte vilken som kommer kosta mest för detta blir en bil som kommer stanna länge i min ägo. Så är inte bmw något segare i respons + körglädje kör nu med en 1a bakhjulsdrift funka sådär vintertid så där har väl audin stort övertag i framkomlighet komforten lägger jag på bmw n svårt det här kom gärna med tipps. |
|
|
BMW:n är tvärtemot rappare på gasen och varvar högre. Men lite mindre vrid men inget man saknar. BMW:n är sportigare, S3 är tryggare och rymligare. Beror helt på vad du vill ha. |
|
|
En fråga. Blir en 130i vs 120i dyrare att äga i längden reservdelar mm. |
|
| 130i blir nog dyrare i längden att äga.Men hästlängder roligare att köra än en 120i | |
|
Ja det är väl som jag trodde. Men vanliga servisar bilarna i mellan borde väl vara rätt lika (kostnad) |
|
|
Hej Har kört i trottoarkant 2 gånger i vinter vänster fram. sista gången ganska hårt.Tycker att jag fått lite mycket vib i ratten o pedal efter inte att den står snett eller eller drar åt nåt håll .Kan det ta skada efter såna stöttar ? Balanserade båda fram efter men det känns inte bra ändå |
|
| Fälgen kan vara skadad och då hjälper det inte att balansera hjulen. | |
|
Om fälgen är skadad så går det väl inte och balansera alls och få det bra. Så är det inte i mitt fall. |
|
|
Var på en annan verkstad o balanserade om däcken. Det är inte fälgen utan däcket som inte är ok så det åkte på bak. 80 gram på 1 säsong kört vinterdäck. 50 efter balansering men det är inte så snyggt med en sån stor vikt på utsidan. Undra om man kan lämna tillbaka däcket ? Nya däck till nästa säsong + lacka om fälgar. Nu känns det som det ska + sänkte lufttrycket från 2.6 till 2.3 gjorde sitt |
|
| Är det inte lättare att inte köra in i kanter? ;) | |
| Corzair där har du rätt. | |
|
Nu är det dags för fortsättningen. Åkte bakom frugan häromdagen jag i vinterbilen hon i bmw n. Det jag upptäckte var att det såg lite konstigt ut på bmw n bakifrån Jag monterade dit en takspoiler föra året det som får det att se lite fult ut är dom svarta taklisterna det skär sig på nåt vis i mot spoilern. Så dom åker av för lack. Sen ska bilen lackas ner fram eventuellt bak har inte bestämt mig där än. Det jag såg häromdagen var en annan 1 serie med samma front som jag antagligen nerlackad fram men där har man lämnat 30-40 cm i mitten så det svarta var kvar riktigt snyggt. Jag funderar dock på att lacka avsluta som jag nämnde ovan men även lacka svarta stagen som sitter i svarta plasten vänster höger. Sen går jag och funderar om jag ska lämna svarta nedre delen bak kvar omålad för jag kommer köpa blackline lysen o tror det passar bättre ihop eller det kanske inte spelar roll får se hur det blir lysena först sen lack om jag inte gillar det. Sen har vinterfälgarna åkt av och dom är kanstöta så omlackering blir det. Har inte bestämt mig för vilken färg men det lutar åt svarta kan bli riktigt snyggt med bmw logga i mitten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.