|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
| vad du hittat för några då?? vad är det för pirs på dem?? | |
|
Ursäkta jerry blandade två sidor schmiedmann klart prisvärda fjädrar. Sen har jag haft problem med vibbar i gaspedalen lite lite ratten. Nu är det löst trodde aldrig att problemet var nya däcken ? Men det var dom som har flyttat lite på sig uppåt på fälgen efter monteringen enligt däcknissen/kan bli så ibland med vissa fälgar. 20 gram fel båda sidor. Nu är den riktigt skön att köra/tänk att så lite gör så mycket. Kommer troligen få balansera om vinterdäcken där fenomenet är det samma. Börjar bli nöjd BMW ägare :) |
|
|
Nu känner jag av vibbarna i motorvägsfart till o från känns det som, Ska be någon verkstad kolla upp framvagnen |
|
|
Ringde i dag till en lackerarfirma om vad för pris dom skulle ha för att lacka mina svarta lister bak o fram. Lättast var att montera bort dom /skulle vara lätt enligt honom. sitter intryckta i kofångaren. Har någon erfarenhet av att montera bort dom ? |
|
| vad kostar det?? | |
|
1500 + moms.Dyrt för dom 2 små i fram samt långa bak. Men har bestämt mig för att göra det själv framöver. var lite lat o tänkte att nån annan skulle göra det. Lackade listerna på föra bilen vart kanon. Men där använde jag inte mer än plastprimer innan färgen så fick lägga flera varv med färg eftersom listerna var svarta så det var svårt att komma i samma nyans som bilen i övrigt Nu blir det först en ljus grundfärg efter plastprimern. Så behöver man inte lägga så mycket metallic. viktigt är att klarlacken är 2k och det kan man säga till om när man köper sprayburk så fixar dom till det (mekonomen). köp inte 1k det håller inte. Ska även lacka nedre delen fram i sommar men kör en egen variant där. Så det ser lite tuffare ut än original Lackar ändarna typ 30 cm in till den svarta lite lutande utstickande plastdetaljen(lackas med) i stötfångaren. |
|
| du får visa resultatet sen :D jag har så mörk färg så det syns inte lika mycket att det inte är lackat ända ner.. skulle docj ändå vilja lacka handtag osv.. hur gör man med dörrhandtagen föresten? lackas dem på plats eller | |
| vet inte riktigt hur man gör med hantagen/nu när du säger det så kanske dom med får lite färg :) men maskar dom på plats. | |
| Hej någon som vet färgkoden till titansilver eller vart det står i bilen ? | |
|
nu är ja helt ute o vimlar/tittade i ägar papperna o där står det ljus grå metallic. Köpte lackstift titan o tyckte det stämde dåligt/nu vet jag varför :( Så är det nån som vet koden för den färgen ? |
|
|
Det borde stå vid förardörren. |
|
|
Nej står inget där. Tog kontakt med BMW o fick till svar att bilen har Titansilver kod 354. Många kallar den ljusgrå metallic därför blir man lite confused. |
|
|
kanstötte ena fälgen i dag :( tråkigt / får väl lacka om den i vinter. Beställde kromat ändrör hos BMW kommer i veckan :) Samt ska lägga beställning på takspoilern i mitten på juni och ögonlock |
|
| vad är det för takvinge samt ögonlock du ska köpa?? har du länk?? beställde du singelrör eller dubbel?? | |
|
Nej kromat singelrör. köper du hos din BMW handlare. Letade länge men hittade inget som passar bra. Så det blir från BMW lite dyrt 480kr för det lila röret. Takvingen köper du hos BMW med den ingår annars i något paket. 2000kr ligger den på grundad. Jerry gå in på BMW s hemsida klicka på 1 serien tillbehör så finns dom där. Gå även in på Dalhems styling dom har 2 som jag funderade på innan. Den ena är mycket lik orginalet. BWN säljer annars sportljuddämpare med dubbla slutrör för endast 6900kr :) o då ingår ej montering/hutlöst dyrt. |
|
|
Har nu funderat 1 tag på lackering av lister fram och bak samt nedre delar på stötfångarna. Men har kommit fram till att lämna bakre nedre delen som den är. Den delningen som är på min bakre störtfångare görs sig mycket bättre olackad (svart) än lackad. Delningen när båda delarna är lackad syns allt för väl så det ser fult ut. Samt att det kommer nog göras sig snyggt med nya takspoilern som kommer ha svart inlägg i sig. |
|
| flash gordon.: du får lägga upp lite bilder så vi får se vad du håller på med :P | |
| har ingen aning hur man lägger upp bilder här :( | |
|
Har sett den här tråden/bloggen och förundras lite över hur du resonerar flash gordon. Jag vill på intet sätt vara dryg utan undrar bara hur tankarna går. Det jag tycker är märkligt är att en del personer (inte bara 1-serien) köper den billigaste BMW modellen och därefter lägger en hel del tid och pengar på att modifiera bilen istället för att köpa en lite dyrare modell med mer mer utrustning t ex m-sportpaket, bättre bromsar, sportchassie & starkare motor? Drivs ni av intresset att göra det själv, eller finns det ngn ekonomisk vinning i det? Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
| jaymz: tror många gillar att hålla på själva även om resultatetinte alltid blir lika bra.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.