|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
BMW 116i 06 6 växlad titansilver. Första bmw ja äger,är ganska överaskad av den sköna komforten bilen har. Bytte ut mina punktfria vinter däck mot vanliga vart som dag o natt med komforten o ljud i bilen. Tycker den är pig o svarar bra vid gaspådrag lite ryckig i början men gasade ur den så släppte det(gubbkörd innan) Körde från Autoheat i Halmstad till Norrköping låg nog på 0.6, 0.8 i förbrukning på motorvägen höll då mellan 110.130 knutar 6 växeln gör nog sitt på förbrukningen,var nära köpa en 5 växlad först. Nu funderar jag på att ta en sväng till Göteborg till en firma som heter T.M.Chiptuning nån som har erfarenhet av dom ? Kostar 2500kr så får man några hästar mer o bättre vrid i bilen + bättre bränsle förbrukning.' Mvh Christer | |
| Tycker det inte är värt pengarna du vinner högst 1hk på ett chip | |
|
Innan du tagit igen 2500:- i bensin pengar så har bilen haft 3 ägare efter dig Ha deT |
|
| vad ger chippet för siffror?? grattis till en fin bil föresten :D min är 5-växlad och hade gärna velat ha ne 6-växlad men den duger .D | |
|
Ja jäkla skön bil att köra. Tror dom gör det genom en uppdaterad mjukvara som ger 12hk mer o 165nm mot 150 orgi,alltid något o inte så stora pengar+risken att något går sönder efteråt är minimal. Mvh Christer |
|
|
En 116i har inga 150hk original. Det var 120i som hade det. 116i har 115hk. Jag tror att de där 12hk är önskesiffror.. |
|
| läste lite slarvigt beträffande 150hk då det står 150 Nm. | |
|
Möjligt men har 2 firmor som säger att det ger så efter uppdateringen. Den andra är. Länk |
|
|
Glömde proscott tar en tusing mer än den här. Länk |
|
| chipade min 116i 5 växlar, ingen jätte märkbar skillnad på prestandan. men besinförbrukningen gick ner med nästan 0,1- 0,15 kanske mer. och då valde jag inte ecotuning. | |
|
Vart chipade du din ? |
|
|
itsfun stockholm |
|
|
Funderar på dom också. enligt dom ger det 92 kW/125 hk 165 nm vid 6300 rpm Så nåt borde väl kännas när du kör Hur länge sen var det du gjorde det.? Sen säger dom någonting på besiktningen ? eller vid servicarna hos bmw ? Mvh Kricka |
|
| vad kostade chippet? kanske borde göra det själv | |
| chippa bilen menade jag :P | |
|
Här får du en länk jerry. Länk |
|
|
det gick på 2900 har jag för mig, nja lite märks ju men det är på högre varvtal man får ju ut 125 hästar först vid 6300 varv, (vilket inte händer allt för ofta vid vanlig körning.) jag chippade den i våras. Den va på service för ca en månad sen, de sa ingenting Besiktning vet jag inte, men enligt personen som chippade ska det inte gå att se där heller. Har även själv läst att en effekthöjning på 10% eller mindre ska vara helt ok att göra. |
|
|
Däck Tror ni att det är någon större skillnad på. Hankook ventus K-105 Hankook ventus K-107 |
|
| falsterbo: ja hade jag haft råd hade jag velat ha superlätta stolar i :P | |
|
Bäste trimmet är: Tanka 98-99 oktan. Ner till Tyskland och sätt fart på din 116. Kör gärna 30-40 mil med farter mellan 160-180 och toppa ibland med 200. När du kommer tillbaka till Sverige så har du många friska kusar till under huven och bilen går som ett skållat troll! Men forsätt och kör på 98-99 oktan! |
|
|
Glömde tillägga att du har jäkligt roligt under tiden och att förbrukningen minskar med 0.5 dec. Så var det för mig på följande bilar: SAAB 900 T16, SAAB 9000 T16 BMW 525, 535, 318. Mao både turbo och sugmotor såväl 4 som 6 cyl. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.