|
|
|
|---|---|
|
Den är segstartad kall som varm om den stått en längra stund, sen är de som att den inte går riktigt 100% heller, den drar som den ska när turbon börjar ladda men om man håller full gas en stund så är det som att den tappar kraft, precis som att den inte får bränsle!? Något förslag vars jag ska börja felsöka?? Alle | |
|
Hej! Jag har liknande problem med min 320d. Får man fråga vad problemet var? Tack på förhand Diesel |
|
|
Troligtvis läckande reurledningar ( slangarna mellan spridarna är ett tips !! ) Byt dessa så kommer bilen starta bättre varm som kall :) Diesel'n rinner tillbaka till tanken varje gång bilen står en stund typ 20min eller längre och då får man i princip lufta bränslesystemet varje gång man startat upp den igen pga ledningarna är tomma på bränsle och luft kommit in istället ! Testa detta med att byta alla returslangar som sitter mellan spridarna. Hade själv detta problem med min 525tds och efter bytet startade den utan problem,varm som kall :) |
|
| ja hade samma problem och då fick ja byta en sprdare, Den var inte tät, Så snart kommer det inte gå och starta alls, Lika bra och köra till någon diesel service så kollar de trycket, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.