AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.400

Kan låg oljenivå orsaka att motorn går i nödläge?

Visa användare
308
uffe6
BMW 325IA E90 -06
Skulle åka ner till Göteborg från stockholm igår, men strax efter Nyköping gick motorn in i nödläge. (vet inte vad det heter, men när motorn bara går i ca 90 Km/h för att spara på motorn vid allvarliga fel)

Jag visste om att oljenivån var låg i den. Skulle stanna hos mina föräldrar i LKPG o fylla på den var planen. Oljenivån var strax under den lägre markeringen på stickan. Bilen varnade också för låg oljenivå.

Åkte in på en Statoilmack o fyllde i ca 5Dl Olja Och bilen gick klockrent hela vägen. har gått bra sedan dess. Kan oljenivån verkligen påverka detta? Oljetrycket kan jag förstå, men det har det inte avrit något fel på.

Till historien skall även sägas att min katalysator är dålig, Den skramlar och jag trodde det var den som var problemet. Vanligt på 540 vet jag att den påverkar motorstyrningen om bitar hindrar avgaserna att komma ut. vad tror ni? Var det katten eller kan låg oljenivå påverka?

Visa användare
132
bolmin
530d -00
inte på min 530d i allafall..råkade testa en gång :)
Visa användare
308
uffe6
BMW 325IA E90 -06
Nää det verkar ju otroligt....antagligen försvann den tilltänpta biten när jag stannade bilen o fyllde.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.