AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.783

Lacka om Bmw-originalfälgar?

Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Hej! Jag har 8 st fälgar av följande modell till min e46 330i.
Länk
OBS! Detta är ej mina!

Jag har lackerat 4 av dem i silvermetallic originalfärg, blev kanon. Nu undrar jag vad ni tycker om att lackera återstående 4 st sommarfälgar i svart? Kanske safirsvartmetallic som bilens färg? Eller mattsvart? Eller karbonsvart som går lite åt grått? Smakråd mottages tacksamt..
Enligt min smak så är helsvarta fälgar något av det absolut fulaste som finns. Jag vill att det ska synas hur fälgen ser ut och det gör det väldigt sällan med svarta fälgar.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
vad tror ni om kulören som på denna Hayabusa? =)

Länk

Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
okej GE, så hur skulle du välja att lackera fägarna till en safirsvartmetallic Bmw? Jag tänkte att jag skulle snygga till dem med något lite mer personligt än det vanliga i silver...
Om jag skulle frångå silver så skulle det väl isåfall bli nån gråaktig nyans, ej för mörk. Lite mörkare fälgar än vanlig silver kan helt klart vara snyggt men när det blir så mörkt så fälg/däck/hjulhus nästan smälter ihop så är det inte snyggt.

Men i slutändan så är det du och inte jag som ska vara nöjd så känner du att du vill testa med svart ska du självklart göra det. :-)
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
ok, självklart blir det som jag vill, men behöver lite inspiration från andra också, skadar ej! jag har faktiskt själv varit inne på grått i olika nyanser.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag håller med GE. Svarta eller väldigt mörka fälgar blir sällan snyggt (enligt min smak...;) så silver eller en ljusare grå nyans bör bli bäst.

___
//Ulf
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
ingen som tror på att svart, blankt eller matt kan bli rätt fränt på denna bil med de fälgar som nu finns...
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
är tvungen att hålla med föregående talare. det enda som jag tycker kan vara riktigt snyggt är vita fälgar men det passar inte på många bilar.
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Om du nu vill ha mörka fälgar så prova så ett de ser ut som m5e39 fälgar i så fall

///Jörgen

BU
23
BUNG
Bmw 323ci -00
Jag personligen om jag ser en bil med svarta fälgar så tänker jag direkt på plåtfälgar för dom är ofta svart, men det är hur jag ser det.
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Väcker lite liv i tråden igen. Är också inne på din linje, funderar på att lacka om mina original m-sportfälgar till samma nyans som bilen. (safirsvart) Har haft svårt för svart förut men efter att ha sett några rullat runt i stan så är jag såld, funderar på att göra en blackout på hela bilen. Tycker det ser fräscht ut.

Nån som vet vad firmorna tar ungefär för omlackering av 4 st 17" fälgar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.