|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 525D-05 som ursprungligen kommer från Italien. Har inte reagerat på dålig värme i kupén tidigare, men nu när tempen kryper ned mot -15 orkar den inte hålla värmen. Ngn som vet om tillsatsvärmaren är standard på Italienbilar? Om inte, går den att eftermontera? Mvh Erik | |
|
Vad jag läst finns det väl olika utförande på bilar som går i kalla länder och varma Ha deT |
|
| Jag tror inte en bil som tillverkats för varma länder förses med en tillsatsvärmare. Finns ingen direkt anledning om bilen rullar där det är tänkt. | |
|
Det finns en Cold climate specifikation som bla betyder starkare batteri. Detta är standard i Sverige, bl.a. Har du kollat inställningen i iDrive så att du har fyra röda streck för ventilationen? ---- BMW CS #6212 |
|
|
hmm E60/61 diesel har ju tillsattsvärme (elektriskt) som std i Sverige iaf. Bilen från Italien borde ju även ha detta, eftersom det kan bli vinter där också ? |
|
|
Hej igen, ...och tack för svar! Ja, jag har fyra röda streck i air distribution-menyn. Har inte riktigt klurat ut om man bör ändra dem eller inte. Kan man påverka värmen på ngt sätt, utöver vald temperatur? Kan man se ev tillsatsvärmare fysiskt eller sitter den dold? Mvh Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.