|
|
|
|---|---|
|
Har (äntligen) skrivit kontrakt på en 320d Touring E46 -05! :-D Men jag behöver vinterdäck och fälg till den, och vill helst ha 195/65-15" på vintern, eftersom smalare vinterdäck är bäst och säkrast på vintern. Tydligen så går inte detta att ha på E46 -04 och -05 p g a bromsarnas storlek? Rätt eller fel? Är det någon här som har 15-tummare på sin sena E46a, som därmed kan motbevisa den uppgiften? | |
|
Det krävs minst 16" på 320d touring -02 och framåt Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag vet att jag någonstans sett 15" fälgar som är anpassade för större bromsar, alltså en extra frigång/midja för att rymma bromsar som i vanliga fall kräver 16" fälg. Men jag vet inte om det var BMW, MB eller AUDI eller nåt annat märke som hade det.. Men det finns iaf!! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
På min 320i -03 bensin passar 15" utmärkt i alla fall. ______ |
|
| Sedanen har mindre bromsskivor än va touringen har. | |
|
Tack för svaren! Det verkar som att jag borde/måste köpa 16" för att vara säker, trots förekomsten av utvidgade 15"-tumsfälgar. Det är något för gamblern att köpa, särskilt om det är begagnat... ;-) |
|
| Du kan väl chansa och köpa några 15" om du känner för det, men jag säger redan nu att du kastat bort dina pengar. | |
|
Chris87: Oddsen verkar starkt emot, så jag tänker inte chansa. Tack alla för värdefull info, så jag slapp köpa "grisen i säcken". Gott nytt år! |
|
| Visserligen bör vinterdäck vara så smala som möjligt vid vinterväglag men skillnaden mellan 195/65/15 och 205/55/16 är ganska liten. Köper du rejäla kvalitetsdäck och inget skräp från asien så bör du få en trygg framfart i din E46 med 16-tummare :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.