|
|
|
|---|---|
|
Har haft det här problemet att det rycker vitt när man trycker på.. Men då blev inte bilen varm och oljan i motorn var vitklumpig, då bytte jag bara termostaten och sen blev den normal igen.. Nu är oljan i ok skick och bilen blir varm.. va kan va fel? MVH | |
| Inget, dvs om bilen inte drar kylarvatten...Det kan "gömma" sig ett antal liter kondens/vatten i avgassystemet...Kör en sväng på 30-40 mil så lär problemet vara löst.... | |
| Det är troligen bara kondensrök som det blir när det är kallt ute. Byt olja lite oftare om du kör mycket kortkörningar. | |
|
ja, jag kör mycket kortkörningar. ja jag får köra en vända! |
|
| vitklumpig olja låter som vatten i oljan? | |
|
JAO MEN DET ÄR DET INTE LÄNGRE.. |
|
|
Vatten nivån är ganka låg och antagligen tar den vatten? Hur får jag detta att sluta? MVH |
|
|
Kolla om kylaren läcker i kanten mellan kylare och expansionskärlet - en klassiker. Annars kan vattenpumpen ta vatten om den inte är bytt på länge. Har du lite flyt så kanske det bara är en slangklämma som behöver dras åt. Gr8ride |
|
|
jag tror vattenpumpen är paj? |
|
|
Hej det här låter intressant.har nåt liknande problem själv.Har lämnat in bilen på en verkstad.han så att toppackning va som det ska och inga spricka eller nåt fel hittar han.Apofsweden kan du bäretta hur det har går för dig.Om du har hittat felet.? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.