AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.131

Fälla in backspeglar E46 coupé

Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Hur gör man det? Hittar inget om det i instruktionsboken. På de bilar som har automatiska speglar så glider speglarna uppåt, skall man göra likadant på bilar som saknar den funktionen?

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
Om din bil har den funktionen så sitter knappen i förardörren till vänster om reglaget för att välja vänster eller högerbackspegel. Där ska det sitta en knapp som man trycker in.
gt
125
gtotobbe
740d xDrive -11
Travel-In-Style: Svar ja, dom fälls in och upp. Kolla på själva "skarven" mellan spegeln och fästet så klarnar det nog.

__
Tobias Andersson
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Tack för svar, då göra jag rätt då. Ser nästan lite läskigt ut, som om någon sparkat till speglarna, när de är uppfällda. Men jag inbillar mig att man slipper skador vid parkering i stan.

Sechs macht Spass!

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Kanske olika beorende på spegel?

Mina fälls innåt mot sidorutan. Fast jag har ju en Touring..

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Backspeglarna på coupé och cabrio skiljer sig helt från de som sitter på limo och touring.

Sechs macht Spass!

Försökte fälla in dem nån gång men det slutade med att jag gav upp eftersom jag var orolig för att bryta av dem. Men, det känns ganska betryggande att veta att de sitter fast ordentligt.

Ed
49
Edwardsson
Saab 9-3 SC 1.9TTiD Vector -09
Åh, ska det gå att fälla in speglarna på bilen? Hade jag ingen aning om. Får kolla nästa gång jag är ute i bilen om det finns någon knapp för detta i min bil eller inte.

Tack för tipset. :-) Verkar som om man lär sig något nytt varje gång man är inne och läser på forumet.

A determined man can do more with a rusty screwdriver than a lazy man with a whole toolbox
du kan inte bryta av dom...ta i lite så vrider du dom snett uppåt...stå framför speglarna när du gör det, dvs stå så att du tittar mot bak delen av bilen...

Kan inte? Det lät nästan som en utmaning ;)

Nej, ni får ursäkta mitt dåliga skämt. Det är inte så ofta jag brukar ha någon anledning att fälla in dem. Men det var skönt att få det bekräftat att det verkligen bara är att trycka till dem ordentligt för att kunna fälla in dem.

Gott nytt år alla som läser tråden!
Ed
49
Edwardsson
Saab 9-3 SC 1.9TTiD Vector -09
Kollade när jag var ute i bilen idag och tyvärr så fanns inte knappen som fäller ut eller in speglarna. :-(

A determined man can do more with a rusty screwdriver than a lazy man with a whole toolbox
du har ingen knapp eftersom du inte hat comfort paket till bilen... då har du en knapp som fäller in och ut dom automatiskt...

annars är det bara att göra det manuellt
Elektriskt infällbara ytterbackspeglar ingick inte i komfortpaketet för sedan och touring.
Måhända att det ingick med komfortpaketet till coupé och/eller cabriolet.
We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
Någon som vet vad som ingick i komfortpaketet på en cab - 03? Trodde jag har det men blir osäker (har inte el infällbara speglar)
Nej, tyvärr ingick det inte i komfortpaketet för cab eller coupe heller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.