|
|
|
|---|---|
| tjenare vill veta hur stora däck man ska ha på en e30 för att d inte ska ta i ? mvh pierre | |
|
Du lär behöva de tunnaste som finns 205/35/18 eller 225/30/18. |
|
Roffa1 |
Tjenare Pierre: Detta hade jag till min E30, det fungerade helt perfekt, tog ej i någonstans. Min var även fabrikssänkt. Fälgar: Storl 7,5x18" ET38, samt 10mm spacers runt om. Däck: Toyo R Proxes storl: 215/35-18" |
| tack för hjälpen ska ta d lägsta alternativet tycker ser bäst ut. mvh pierre | |
Roffa1 |
Vet ej vilken bredd du har på dina fälgar, men om du har 7,5" så kommer det att se mkt konstigt ut med 205/35-18" Däcken kommer att sitta pressade snett inåt på fälgen. (skitfult) Köp minst 215 eller 225 profil. |
| har inte köpt fälgar änn så vi får se. inte så jäkla lätt o hitta snygga 18" till hyfsade priser. mvh pierre | |
|
Att 205 däck ser "mkt konstigt ut" är ju väldigt relativt. Min lillebror kör 205:or på 7,5" fälg och jag tycker det absolut inte ser konstigt ut: Länk Länk Detta kan man kanske kalla mkt konstigt: Länk |
|
Roffa1 |
Hehehe...den sista länken ser minst sagt konstig ut. (går väl ej ens att köra med) |
|
Nej man får hoppas att han kör med Air Ride hehe. Detta är 195 däck på 9,5" breda fälgar Länk :D Men åter till topic. Hade jag varit du Pierre så hade jag kört på 205/35/18. I den dimensionen finns det bara Toyo PROXES T1-R och det är ett däck som är poppis bland tyskstuk-nördarna. Det ska funka fint även om det blir lite mer strechat än vad som är normalt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.