AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
874

535i -89 som rycker

Ni
14
Niklas_e34
Bmw 525i -89(535i)
Bmw 320i M-sport -05
Hej!
Nu börjar jag tappa orken men min 535.
När man ligger på jämn fart, typ lndsväg i 4:an eller 5:an så kommer de små ryckningar, men de räcker att man ger den lite gas, så att den blir belastad, så slutar de rycka. Jag har bytat stift, tändkablar, fördelarlock och rotor, samt testat med en annan luftmängdmätare, ingen skillnad alls. Alla delar som är bytade e bmw orginal.
Någon som har haft samma problem?
Tacksam för svar.

Ha de/ Niklas
Visa användare
ProPro-medlem
13.409
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Rycker den till precis/kort efteråt när du släpper gasen? Menar alltså inte från att hålla fullt spjäll och bara släppa gasen, utan även när man bara har gasspjället lite lite öppet och sedan släpper gasen helt - rycker den till då?
Ni
14
Niklas_e34
Bmw 525i -89(535i)
Bmw 320i M-sport -05
Hej!
Nä, de kan jag inte säga att den gör. Tänkte du på spjällägesgivaren?
ha de/ Niklas
Visa användare
ProPro-medlem
13.409
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Ja, ungefär när den slår om.

Jag hoppades på att du hade ett liknande fenomen som jag har på min (introducerades efter att jag totalrenoverat motorn och gått igenom varenda slang och kontakt - irriterande). Men det verkar inte som det då...

Såfort jag släpper gasen (känns som det händer precis när TPS:en slår om) så rycker den till. Jag har bytt och mätt det mesta, har en del uppslag kvar dock...
Ni
14
Niklas_e34
Bmw 525i -89(535i)
Bmw 320i M-sport -05
Haha. Jag har har renoverat denna också. Bytat alla lager, nya kolvringar, ny kam och vippor, och bytat alla givare och slngar o allt e nytt, och ändå jävlas den. Man blir trött. Jag har kollat spjällägesgivaren och jämfört med en annan. och visar samma. Börjar bli trött på den nu. Jag har fått låna en annan motorstyrenhet som jag ska prova med så fort vägarna e fria från snö o salt. Men jag tror inte det är den. Får du rätt på din så säg gärna till
Ha de
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.