AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
980

Bmw 318-90 E30 Har problem med avgasvärdena.

Li
1
Linus A
Bmw 318-90 E30
Jag har problem med avgasvärdena. Hc värdet är dåligt och bägge co värdena är dålig. Lamdan är bra.
Bilen går dåligt ifrån början när man startar den och ska iväg. Man kan hålla full gas men den bara guppar fram och tillslut så kommer allt på engång. Den går även lite ojämt på tomgången, både varm och kall.
Jag har kollat kompretionen och om det är hål i avgasvärdena men inget fel. Jag vet inte vart man ska komma nu. Har kollat lite olika kablar om det blir någon skilnad om man drar ut de men vet ej om det ger nått.

Är det någon som har något förslag vad man ska kolla efter och vad de kan vara för fel.

Tack för svar!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Igensatt katalysator eller att de inre delarna har bränts bort. Kan vara så att tidigare ägare rensat katalysatorn kanske? Slå på den lätt och hör om det skrammlar, ta isär och lys med ficklampa och kolla så det ser ut som det ska.
Annars kanske temgivaren kan ställa till det, den har blå kontakt och sitter under insuget på vänster sida.
ap
31
apaofsweden
E36 320I som vinterbil
ha ca 10L i tanken häll i 2 flaskor k-sprit kör på vxl 2 en bit i höga varv direkt till besiktningen de ska va så de knäpper i grenröret då ska nog värdena va ok ;) DE gjorde jag ifa och de funka fin fint :)

Men den föregående har nor mer rätt än jag

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.