|
|
|
|---|---|
|
Hej har en Bmw 525 e35 -90 och funderar på att hänga i en 535 -91 motor Nån som gjort de ? Är fästerna lika Måste man byta kabelhärva, databox? Seriösa svar tack | |
| Motorfästena är inte samma. Motorkuddarna har olika artnr, hurvida de passar lr ej vet jag inte. Styrbox lär du behöva byta ja. M20B25 har Motronic 1.3, det har vissa 535 oxå. Så det är inte omöjligt att härvan är samma. Men vem köper en motor utan härva? | |
|
Jag har precis gjort detta. Det kräver en hel del grejor för att de ska funka. Jag köpte en hel 535 och plocka allt som behövs. Och det är inte gjort på en eftermiddag. Ska du gå o köpa alla grajor lösa på skroten blir de inte billigt. Du behöver, kylare kabelstam till motorn och dra ny batterikabel(batteriet får flyttas bak under baksätet), motorstyrenhet växellåda och sen får du antingen korta den kardanen du har i 525:an eller byta till 535, och om du ska ha 535 kardan får du byta bakaxel också för där är större flenns på 535 kardanen. Sen behöver du lite servoslangar, avgassystem expansionskärlet ska sitta där du har intensivspolningen nu. Ska du ha en m30b35 så ta en av dom tidiga så du inte får en med elektriskt gasspjäll, för då blir de ännu värre. Ja, där e o hitta på, men fan va de e skoj när de e klart=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.