|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som brukar laga sina typ stenskott eller repor med "spot" lackering, alltså om det är någon som lämnat in den för detta? Skulle vilja höra runt om vad det kostar, säg en repa tex 3cm lång och 1mm bredd eller ett vanligt stenskott 2*2mm? Bor i Varberg, någon som kan rekomendera någon duktig? Less is More | |
Roffa1 |
Jag har testat detta vid ett tidigare tillfälle. Fick en 3-4 cm lång djup repa på bakflygeln. Vart lovad att ingenting skulle synas efter deras högt prisade spot lackering. När jag hämtade bilen, såg jag redan på 20m håll nyansskillnaden i det omlackade området. De hade slipat upp en mindre grop i skärmen eftersom inget spackel användes till att bygga upp nivåskillnaden med i lacken. Det såg så förbannat illa ut att jag vägrade betala för förstörelsen. De erbjöd sig då istället att lackera om hela bakflygeln utan extra kostnad. Efter detta såldes bilen. Har inget större förtroende för dessa hantverkare som kallar sig auktoriserade billackerare. Oftast slutar det med att bilen ser ut som ett lapptäcke;-) |
|
Oj då, de låter tråkigt! Jag hade tänkt ta några stenskott runt om bilen... -Någon annan som har erfarenhet? Less is More |
|
Roffa1 |
Tror du får ett betydligt bättre resultat med ett lackstift som du penslar i skadan själv. |
|
ok, men är det verkligen ingen som har några BRA erfarenheter av "spot" lackering? Less is More |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.