|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu är det bytt, både termostat och pump. Monterat med packningar och packningsklister, så det bör inte läcka. Den var hel iallafall, den gamla pumpen, så tillvida att skovelhjulet satt kvar och såg ut att sitta fast ordentligt, men nu är det gjort iallafall. Tempen gick upp till precis på mitten på mätaren nu, och det är lite högre än det gjorde med den gamla termostaten, men nu återstår det alltså att se om det fortfarande försvinner kylarvätska. För övrigt så måste jag säga att byta dessa detaljer är väldigt lätt, jämfört med vad jag tänkte. Tre timmar tog det från det att jag körde in i garaget tills dess att jag körde hem, inklusive luftning. -- Markus |
|
|
Ja hoppas att det ordnar sig nu då! sen är det ju rätt stort avgassystem på dessa biler.. gjorde en längre sväng med min när jag hade den påställd, och då slutade den att vitröka men min tog lite vatten hela tidne tycker jag,varför jag nämde det där med lamda var för at min ville vitröka när lamdorna var väck sen var den rätt dryg på soppa, men lilla V8an vinter o kallt inte så konstigt, nu skall den säljas har stått länge så det får bli att sälja den som gör det själv eller reservdelsbil Bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.