AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.670

Hur bra är individual Audio?

Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Har sökt i forumet och hittat lite trådar om Individualsystemet men inte fått nån riktig klarhet i hur det presterar.
Det verkar som basen är lite tunn i framförallt e92 men hur är det i e91? Någon som hört någon skillnad? Har även läst att många byter ut basarna under stolarna mot earthquake. Finns det behovet även i individualpaketet eller är det bättre element från början?

/Peter
De som har hört systemet påstår att det är riktigt bra men att det ska vara bättre i E60. Vet dock inte om detta stämmer. Ring en BMW handlare och fråga om de har ett sådan system du kan lyssna på.

Kom gärna tillbaka med input då jag själv är mkt intresserad av detta.
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Har lyssnat på Indivudualsystemet i en e92 idag och blev inte speciellt imponerad. Inte så klart ljud som jag förväntade mig och basen saknade tryck. Jag tyckte dock att högtalarna i sidorna bak såg små ut mot vad dom gör i e91 (efter hur det ser ut i bmw:s konfigurator).
Kanske är bättre i e91. Hoppas på det..
Har du även lyssnat på Professional DSP ljudet? Undrar hur stor glappet är mellan.
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Har lyssnat på Professional DSP i en X1:a dock inte tillräckligt länge för att kunna göra en rättvis jämförelse med Individualsystemet. Men det var inga jätteskillnader.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Det är tråkigt att man inte har möjlighet att göra en jämförelse mellan dessa system för det skulle verkligen vara intressant. Dock är det ju inte så många som är ljudintresserade eller rättare sagt, folk är ljudintresserade och i de flestas öron så låter ju Logic 7 som en dröm men för oss mer kräsna så låter det bra men vi suktar efter mer. Det där tror jag helt beror på lyssnaren och vad man har för erfarenheter. Det är ju tydligt att 95% inte tycker det är värt att lägga pengarna på ett High-endsystem eftersom 95% av bilarna på blocket har hi-fi systemet eller BMW prof L7.
Individual Audio systmet är byggt för finljud. Alltså inte bumpa bumpa tryck. Det är ett välbalanserad ljud och låter väldigt bra. Lägger du de pengarna på eftermarknadsljud så får du mer tryck men inte bättre ljud. Det är svårt att få till ett balanserat ljud. En del tror att så mycket bas som möjligt är bra ljud.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Men då är nog du och jag av samma uppfattning för jag vill ha en balanserad ljudbild som låter klart. Men jag är så sugen på att höra hur de låter!!! Har du det i din bil?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.