AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.839

Var kan man hitta 18" sommarhjul till E90?

Sida 2 av 2
Dom style 287 var också riktigt snygga. Min E91 har inte sportchassie

"utseende före funktion"
bood: Var detta någon lokal deal på 18-tums, 23000 låter billigt för 18-tummare hos BMW?

Jag ringde för ett tag sedan och kollade med vad BMW Malmö skulle ha för ett set med 193 M-sport fälgar och de skulle ligga på 32kkr med däck (exkl CS rabatt).

I så fall kanske det lönar sig att ringa runt till olika handlare?
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Länk
Passar bra till e90

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Kristoffer_L: Jag vet faktiskt inte. Troligen var det någon slags kampanj men det fanns inget ordinarie pris angivet. Det jag menar är att det måste inte kosta 30+ att köpa på BMW här hemma. Jag är glad och nöjd att jag kunde handla snygga 18" för vettiga pengar hos min lokala handlare. Det kanske var lite tur. Normalt sett är det kanske betydligt billigare utomlands.

En liten konstighet: Style 287 och 189 är precis likadana. BMW kan iallafall inte förklara skillnaden. Storlek, utseende, tillverkningsmetod är samma. Är det någon här som vet vad som skiljer?

"BMW six appeal"
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Re: bood
Style 287 o 189 är Inte exakt lika, snarlika dock. Titta var bultarna sitter så ser du skillnaden. Lustigt att BMW inte vet skillnaden, vad var det för mupp du pratade med? Länk
Mvh Johan
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Köpte fyra stycken flånkans nya Radialeker 216, 8 resp 8,5x18" med däck hos min lokala BMW-handlare för 16000:-

Dom hade levererats till en demobil. Den kom under vinterdäckssäsongen, så dom blev aldrig monterade. Innan våren kom fanns en spekulant på demobilen, men han skulle tvunget ha 19" sommarhjul. Så där låg precis dom fälgarna jag sökte, men ingen tillhörande demobil kvar. Listpriset på hjulsatsen var 32000:-, så jag bjöd helt enkelt hälften av det. Efter en vecka ringde dom och accepterade budet.

Då var det sommardäckstider, så fick dessutom hjulen skiftade på verkstaden utan extra kostnad.

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Passo222: Jag tackar för den infon. Nu var det ju inte så svårt att se den skillnaden :)

"BMW six appeal"
Hangarond, varför har aldrig jag sådan flyt... :) 16.000kr är helt ok för ett nytt paket fälgar

"utseende före funktion"
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Lite OT!
Men provade en av bakfälgarna från E46 M3 till min E91. De verkade passa som handen i handsken. 9*18" och ET 26.

Körde dock bara en runda i garaget.. men tror de går fritt.
Coolt när bakfälgarna är bredare än fram.

"utseende före funktion"
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Lika breda runt om funkar också :)

Länk
Sååå jävla fett stuk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.