AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.838

Var kan man hitta 18" sommarhjul till E90?

Sida 1 av 2
Hejsan allihopa. Jag söker 18" sommarhjul till min E91. Gärna någon M-modell annars endast Bmw orginal. Någon som vet var man mer kan leta förutom här o blocket då. Kram kram
Bayer_Aleks
Sök på firmor i England, det lönar sig att köpa därifrån och dem har riktigt brett utbud av BMW fälgar.
Tack så mycket för tipset. Är det kluddigt med frakt o skatter o så eller?
Roffa1
Vid all handel inom EU så betalas ingen införselskatt.
www.salesafter.de

Bra priser och originalgrejer.
Har själv handlat därifrån.
Tack superstar. jag är lite halv nervös när det gäller "utanför sverige shopping" :) Men jag ska kolla in sidan. jag tittade ju på bmw hemsida.. ett 18" kitt med hyfsade däck kostade ju över 30.000kr,, tycker det är svår motiverat
Bayer_Aleks
All handel e ju genom nätet mer eller mindre. De va inga problem att handla fälgar för 20 tusen från england, eller helt stylingkitt från Asien.
Jag har handlat 2 gånger på salesafter och det har fungerat mycket bra. Inga dåliga erfarenheter. Japp, BMW är duktiga på att ta betalt för fälgar och däck.

Vad som är lite knepigt med salesafter är att man måste skicka pengar till konto (möjligt att det är omgjord nu) och det känns väl egentligen inte helt hundra.

Men kollar man på ebay så har det skapligt positiva omdömen (99,7%).
Länk

Finns flera här på autopower som gjort köp därifrån.
Som sagt, originalgrejer.

Själv har jag beställt gummimattor, fälg och däck, navkapslar bl.a.

Det kostade runt 130-140 euro för frakten på däcken och fälgarna men då åker fraktbolaget hem till dig med dem.
Roffa1
Men är det så mkt billigare i Tyskland. Tycker priserna är fullt jämförbara med de Svenska. Dessutom tillkommer dyr fraktkostnad. Sedan får man ju -10% i rabatt hos BMW Sverige.
Roffa1: Ïnnan jag köpte mina vinterhjul så jämförde jag priserna för Sverige vs Tyskland för en uppsättning 17-tums vinterhjul till E91 (Style 158 med odubbade GY 225/45/17 RFT:

SE: 24,000SEK
D: 1500 EUR

Dessa priser är pris över disk för privatersoner, dvs inga rabatter eller kampanjer. Med en Euro-kurs på dryga tian får jag det till att bli en signifikant priskillnad trots CS rabatt så visst lönar det sig att svänga förbi en nordtysk BMW handlare under nästa inköpsrunda av dryckjom :-)

Nu gällde tråden 18-tums hjul men en inte alltför okvalificerad gissning är att priskillnaden är liknande.
Ja prisskillnaden borde följa varandra så det stämmer säkert. 15.000kr är helt ok för nya grejer helt klart. Trodde faktiskt inte att Bmw tog såå bra betalt för sina hjul.. Finns det någon som köper nytt där förutom vid nybilsköp?

"utseende före funktion"
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Jag letar också 18´ originalfälgar. Någon som ligger på några fina Styling 189 med s-däck som kanske hellre vill ha 17´ V-eker 188 ? Mvh Johan
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Jag har en uppsättning 18" och en uppsättning 19" att sälja av 220M. Alltså m3 replika fälg. PM för mer info.

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Jag har en uppsättning 19 tums style 230 i nyskick om någon är intresserad.
NiKeMaN, Jag är intresserad av dina 18" har du någon mail adress vi kan prata mer på`?

"utseende före funktion"
Jag har också 17tums originalfälgar med fräscha däck om någon är intresserad. Styling 157 (lånad bild):
Se Länk

Däcken är ganska nya och det är 7mm fram och 5mm bak kvar.

superstar, dom var också snygga men är inte det 5-serie fälgar?

"utseende före funktion"
Nope. Tror inte de passar. De hängde med till e92an och passar e9x.
Ok, men det är till 3-serien jag letar men dock 18" Tror ni min orginal Bmw 325 Touring kommer se ut som en cross country med 18" ? måste man sänka för att det ska se något ut, har familj o så, kan inte ha för sänkt bil.

"utseende före funktion"
Har din bil Dynamic är den redan sänkt i.o.m M-sport chassiet.
Har provat en standard E91 utan sportchassie med 18-tums 162 Ellipsoid och det såg riktigt snyggt ut, dock var detta kombinerat med safirsvart som 162 fälgarna passar perfekt till. Sen kändes det dock som att en hel del gick förlorat med stora hjul och standardchassie, tycker 18-tums lirar bättre med sportchassiet trots en ökad stötighet.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Knappt 20700 kr för 4 nya Style 287 18" med Bridgestonedäck (235 fram 255 bak) hos BMW i somras. Länk

Då fick jag 10% klubbrabatt.

"BMW six appeal"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.