|
|
|
|---|---|
| har någon hållt med 525ix 93 fyrhjulsdriften .har någon en aning vad det kan vara för fel min lampa tiil 4wd lyser rätt som det är. bilen kan stå still då kan den tändas ibland kan man köra 1mil. när lampan är släckt så fungerar systemet. | |
|
Jag hade motsvarande fenomen, gick in i styrboxen för systemet där det satt ett minirelä, som hade brända kontakter. Snyggade till dessa och vips så fungerade allting. Gissar att du menar lampan ACS/ABS? Kommer tyvärr inte ihåg närmare detaljer, men kan forska lite om det behövs! mvh/Gunnar |
|
| hej igen jag hittade ett relä som sitter på kretskortet jag har putsat alla kontakter men ingen skillnad om det var det reläet du menade .får nog byta styrboxen ingen som har någon. | |
|
Det var ju tråkigt att du inte fick till det! Tyvärr står i nuläget mina iX alternativ nedfrusna på landet, minus 23 grader och tinar inte upp förräns till våren. Jag minns att jag åtgärdade mina två moduler, men kommer inte ihåg om jag provade om båda fungerade bra. mvh/Gunnar |
|
|
Hittade modulen, om numret är rätt: ESD 12 V, 33?19-1 139 133. Hör av dig om du tror på en ev. lösning. Jag kan tyvärr inte garantera att den fungerar, bör provas i bil. mvh/Gunnar |
|
| hej igen har bytt styrbox ingen skillnad lampan tänds snabbare om man bara startar bilen och inte rullar men tar jag bilen och kör på en gång så kan jag åka 1_2mil innan den tänds några förslag vad jag kan kolla mer eller ska jag åka till bmw och kolla med datorn | |
|
HEJ JAG HAR ME SAMMA PROBLEM MEN VART SITTER STYRBOXEN? SKULLE VARA KUL ATT FÅ DET ATT FUNGERA. |
|
|
Jag hade en 525ix för ca 10 år sedan med samma problem. I mitt fall var det ackumulatorn på ventilblocket för EH-spärren som var trasig. Det sitter i motorrummet på högra innerskärmen. Se pos 7 på Länk . På blocket bredvid den runda elkontakten (samma länk) finns en luftningsnippel. Den ser likadan ut som till bromsoken. Med hjälp av den kan du kolla om ackumulatorn är ok. 1. Anslut en slang och flaska till luftningsnippeln, som vid luftning av bromsok. 2. Starta motorn och låt den gå på tomgång minst 30 sekunder, stanna. 3. Lossa luftningsnippeln till oljan slutat rinna ut i flaskan och dra fast den igen. 4. Mät oljevolymen som kommer ut i flaskan. En ny ackumulator bör ge ca 1,5 dl olja. Kommer det en fingerborg med olja (så såg det ut i min bil) så byt ackumulator. Efter ett byte av ackumulator så luftar du systemet så här: upprepa punkter 1-2-3 ovan tills oljan som kommer ut i flaskan är fri från luftbubblor. Glöm inte att hålla koll på oljenivån i behållaren till styrservon. //Göran |
|
|
En liten komplettering. Min bil var en 525ix -92. På bilar från och med okt -93 finns inte EH-spärren och därmed inte ventilblocket med ackumulator. Vilket utförande har du på din bil Terator? //Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.