|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis beställt en ny 320i. Undrar nu vilka typ av fälgar man kan använda till denna, t.ex passar samma fälgar som till 1-serien, Z4 osv?? Ska köpa fälgar och vinterdäck. | |
| Nej, fälgar från 1-serien eller Z4 passar inte. Du måste köpa fälgar som är avsedda för E9x och däck i pasande dimensioner. | |
| pasande = passande. | |
| Okej, men i annonser säger de att fälgarna passar t.ex 3-serien samt 1-serien och liknande?? | |
|
Dom passar nog men det kommer se dumt ut. Vilken storlek vill du ha? Är det en e90 eller e92? |
|
|
Gamla 3-serien (98-05) kan ha fälgar från 1-serie. Den nyare 3-serien, den som är aktuell nu, kan däremot inte ha fälgar från 1-serien. |
|
| Hade tänkt 16 el 17 tums... Det är en E90... | |
|
Är du ute efter nytt eller begagnat? Vill du ha nytt tycker jag du borde försöka förhandla till dig en uppsättning vinterdäck. |
|
| Nytt skulle kosta 12000 m stålfälg och 15000 m lm-fälg.... Tänkte leta begagnat... Känns som att man måste ha runflat eftersom varken lagningssats eller reservdäck finns, eller finns någon annan lösning?? | |
|
Går alltid att köpa en lagningssats. Tyvärr är utbudet av begagnade vinterdäck till E9x (nuvarande 3-serien) dåligt. De få uppsättningar som läggs ut på blocket verkar försvinna fort, speciellt om det är BMW original fälgar. |
|
| Jotack, det har jag märkt! Den här assistansen man har från BMW gäller väl inte punktering om man inte har runflat, vad jag förstått!? | |
|
Kunde du inte få vinterdäck istället för smmardäck på orginalfälgarna? Så gjorde jag. Det är ju roligare att lägga pengarna på ett par fina sommarfälgar, 12-15.000:- får du ju ett par riktigt fina begagnade fälgar för. Finns ju även endel nya för det priset. |
|
| Detta kan kanske vara något? Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.