AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
753

Fälgar till ny 320i

Hej!
Har precis beställt en ny 320i. Undrar nu vilka typ av fälgar man kan använda till denna, t.ex passar samma fälgar som till 1-serien, Z4 osv?? Ska köpa fälgar och vinterdäck.
Nej, fälgar från 1-serien eller Z4 passar inte. Du måste köpa fälgar som är avsedda för E9x och däck i pasande dimensioner.
pasande = passande.
Okej, men i annonser säger de att fälgarna passar t.ex 3-serien samt 1-serien och liknande??
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Dom passar nog men det kommer se dumt ut. Vilken storlek vill du ha? Är det en e90 eller e92?

Gamla 3-serien (98-05) kan ha fälgar från 1-serie.
Den nyare 3-serien, den som är aktuell nu, kan däremot inte ha fälgar från 1-serien.
Hade tänkt 16 el 17 tums... Det är en E90...
Är du ute efter nytt eller begagnat?
Vill du ha nytt tycker jag du borde försöka förhandla till dig en uppsättning vinterdäck.
Nytt skulle kosta 12000 m stålfälg och 15000 m lm-fälg.... Tänkte leta begagnat... Känns som att man måste ha runflat eftersom varken lagningssats eller reservdäck finns, eller finns någon annan lösning??
Går alltid att köpa en lagningssats.
Tyvärr är utbudet av begagnade vinterdäck till E9x (nuvarande 3-serien) dåligt. De få uppsättningar som läggs ut på blocket verkar försvinna fort, speciellt om det är BMW original fälgar.
Jotack, det har jag märkt! Den här assistansen man har från BMW gäller väl inte punktering om man inte har runflat, vad jag förstått!?
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Kunde du inte få vinterdäck istället för smmardäck på orginalfälgarna? Så gjorde jag. Det är ju roligare att lägga pengarna på ett par fina sommarfälgar, 12-15.000:- får du ju ett par riktigt fina begagnade fälgar för. Finns ju även endel nya för det priset.

Detta kan kanske vara något? Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.