|
|
|
|---|---|
|
Tjenna Min 525a e34 har jag lite konstigt problem med:S det började med att bilen tempmätare började stiga den har aldrig hunnit gå upp till det röda men vet att bmws mätare ska stanna på mitten? denna går upp över mitten till nästa sträck innan det röda om man säger så. så jag öppnade huven på bilen när motorn var helt kall öppnade kylarlocket och fyllde på (var ändast lite glykol i botten på expantionskärlet) sedan startade jag bilen tyckte den hade ganska hög tomgång :S jag öppnade dom två luftnipplarna tills det kom ut kylarvatten där ifrån sedan körde jag en liten runda med bilen för att få upp tempen. den gick över mitten igen, jag stannade öppnade huven och öppnade luftnipplarna ännu en gång, den nipplen som sitter på själva kylaren kom det då inget vatten alls ur utan det bara kom rök (ånga) som kom ut istället ?:S ja iallafal så körde jag direkt hem med bilen och nu så frågar jag er istället! Kan tillägga att efteråt så hade inget vatten försvunnit efter jag luftat ?:S känndes inte som det var något vatten alls i slangarna :( Kan någon hjälpa mig! ? Grymt tacksam :) | |
|
kontrollera termostaten elr vattenpump det är säkerligen antingen eller. |
|
|
Var den övre slangen mjuk samt den nedre kall och hård? Om så är fallet har inte termostaten öppnat. |
|
|
När du luftar kylsystemet så ska du inte ha motorn igång, utan öpnna båda luftings skruvarna, fyll på tills de kommer kylvätska ur båda hålen(man får fyla på långsamt i slutet), sätt i luftskruvarna. Sen starta bilen med kylarlocket av, håll motorn på lite varv och kolla om där kommer en stråle i expantionskärlet, om så är fallet bör vatten pumpen vara ok. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.