|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Beställde en sänkningssats som sänker 50/35mm till min E90. Kommer köra med 19" M6 fälgar 225/35-19" fram och 255/30-19" bak kommer de ta i eller vad tror ni? kom gärna med åsikter! hade problem med min gammla bil att fälgarna tog i skärmkanterna och de vill jag inte de ska göra, dock är ET på M6 fälgarna ganska bra så dom går lite innanför skärmkanterna. Tror ni de kommer fungera? MVH Jonas Ps: Tacksam för snabba svar. | |
|
Så länge offseten på bakfälgarna är över 25(?) borde det inte va några problem alls. Jag har samma sänkning(H&R) på min e92 och kör i bak med offset 35 19x9,5" och 265/30/19 däck heelt utan skrap och e90 har klart större hjulhus än e92. Kolla in garaget.org/Carlee82 för bilder. |
|
| okok :) Såg kanon bra ut på din bil kommer inte ihåg vad offseten var exakt men fram har jag för mig 38 och bak 35 om jag inte minns fel :) Tack för ditt svar :) | |
|
Okej, det finns risk för att det nästan kan se dumt ut med så hög offset på en e90. Men det är bara vad jag tror, du skulle utan vidare kunna köra med 8-10mm spacers utan rubbing. Men det där ser du ju när allt är monterat. Sänkfjädrarna är den mest prisvärda grej jag köpt till min bil, grymt nöjd :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.