|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad man ska skaffa för coilovers till bilen, det lutar åt KW v1, finns det bättre till lika eller mindre pengar? KW v1 kostar ca 13-14 000 till min E82:a också om det finns prisvärda krängningshämmare och andra väghållnings grejer tack på förhand/ Martin | |
|
Hade KW v1 på en gammal BMW E39 Touring och dessa pallade inte med salt och snödäver, de blev rostiga och jävliga. Det finns billigare alternativ som tex XYZ Super sport för ca 7000-8000 kr med fler inställningasmöjligheter än KW v1 dessutom. Dessa har mer detaljer i aluminium och har en skyddande lack över hela fjäderbenen så de ej angrips av rost lika lätt om det är tänkt att köra bilen under vintern så att säga. /Daniel |
|
|
Det e inte sant att XYZ är bättre skydddad mot salt eller enl. än KW KW Variant 1 info - Optimalt inställda, sportigt utseende harmoniska Dämpfungstechnik - Individuellt justerbara i höjdled - TÜV-testad justering - Högkvalitativa komponenter för lång livslängd - Komplett dokumentation för enkel användning - Fjäderben förzinkat stål, med en särskild korrosionsskydd GRUNDPOLISH |
|
|
när köpte du dina danragn? kanske blivigt förbättrade sen dess? är det någon garanti på KWs coilovers? |
|
|
Får du skada på förzinkningen så sprider sig lätt rosten från tex där man skruvar fast dom som i detta fallet var det där dom var mest angripna. Dom var säkert 5 år gamla, men tillverkade för nordiskt klimat verkade dom ej vara då iaf. Inte för att XYZ är det heller då coilovers egentligen inte är till för vinterväglag men den skyddande hinnan av färg kan ibland behövas beroende på användningsområde. KW är kända för kvalité vill man ha bra prestanda för mindre pengar så kan XYZ vara ett alternativ. K-sport och D2 har eloxiderade utterhöljen på fjäderben/dämpare och det är inte så bra vid saltade väglag har jag sett =). /Daniel |
|
| håller dom 5 år så är det ju lugnt, då borde bilen vara borta för länge sen;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.