|
|
|
|---|---|
|
Tjena ! Kollade upp en bil på reg nummret hos transportstyrelsen och fick fram förkortningen LIM. Så jag undrar helt enkelt vad det betyder. Bilen i fråga är en BMW 320d -02 Tack och bock | |
|
Sédan antar jag. |
|
|
Limousine = Sedan. Fint folk kör limousine! Mvh Henrik. |
|
|
I andra sammanhang kan det betyda "less is more" dvs ta bort allt onödigt /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
En sak ja alltid undrat är vad I:et står för på tex. 320I/ 520I osv. Ci står för cab (vad står i för?) IA står för automat (men vad står i för)? /Rupesh |
|
|
Injection väl, insprutning? |
|
| Står inte Ci för coupé ? | |
| I:et står väl för injection? och vad jag förstår så har det väl hängt med sen 90-talet. men det är väl bmw:s sätt att poängtera att det är en bensinare det handlar om ? | |
|
okee i see joo de sant ci står för coupe skrev fel... :) |
|
|
CI står inte direkt för coupé. Det är en uppdelning mellan två bokstäver, C och I. Bilar med beteckningen C kan antingen vara coupé eller cab. I:et står som tidigare nämnts för "Injection". Finns CD med och då är det antingen en cab eller coupé fast med dieselmotor. |
|
|
shifty85: i har hängt med sen E21 som kom 1976 och egentligen ännu tidigare på 02-modellerna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.