|
|
|
|---|---|
|
Tänkte kolla på denna under julhelgen. Är det någon annan som kikat eller har info?? Länk Mvh | |
|
Här finns lite mer info: Länk Priset är ju löjligt bra, men är den 50k billigare än andra m3 e30 så är den säkert ett större fel på den |
|
|
Exakt, billig bil dyra fel. Typ iallafall. Har mitt sikte inställt på en Alpinvit men skall kika på denna ändå. Hans pappa? har ju ägt den sedan 2001 så det borde finnas lite historik. Jag återkommer när jag kikat. Mvh |
|
| Givetvis är det värt att kolla upp! Laxsilver är en av de absolut snyggaste färgerna på m3 e30 tycker jag. | |
|
Av bilden att döma förefaller i varje fall en framskärm, vänster på bilden ( Länk )bytt. Priset är hyvens, men ett bra pris behöver inte behöva betyda att priset är bra i slutändan...allt är beroende av vad man har för avsikter med bilen. |
|
|
Skall ha en som ett komplement till min E46. En kul klubbräser alltså. Har också svårt att få tag på ägaren men har skickat mess och mail så vi får väl se. Vill helst ha en Alpinvit men ingen som vill sälja :-( |
|
fredde 7 |
God jul. Jag ser att ni pratar om bra pris? var står det vad han begär? M3 E30 bjuder väl inte på så mycket överaskningar, den saknar ju teknik som efterföljande M modeller haft problem med, vanos och annat skit. Håller med om att vit är vassare eller röd, men sedan kommer nog denna. |
|
Han begär 85K enligt annonsen här på AP. M3 E30Länk |
|
|
85 är ju ett ok pris men det beror ju alldeles på vad det kan vara för fel på den. Annars har jag lokaliserat 2st Alpinvita i USA. Vill ju dock helst ha svensksåld med dogleg lådan. |
|
| Min bil importerad från usa det enda av betydelse som skiljer är just lådan. Jag har bytt till dogleglådan så nu har jag i mitt tycke perfekt utväxling för svenska banor ihop med 4.10-bromsen som sitter original på us-modellen. | |
|
Var du och kikade på den? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Har inte fått tag på ägaren ännu. Skall försöka i morgon igen. Om ingen har en Alpinvit att sälja då förstås... |
|
|
Jag hade eg. för avsikt att inte skriva fler inlägg på detta forum, detta pga. anklagelser och påhopp från en viss forummedlem härinne Men eftersom det handlar om m3 e30 är detta ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat På den aktuellla bilen anges det att man har problem med vibrationer, därav det låga priset. Ett inte helt ovanligt fel på dessa bilar är ju att motorfästena i framvagnsbalken (fästöronen) utmattas och spricker, detta pga. s14-motorn viberar en hel del. Turnermotorsport har ett kit med förstärkningsplattor man svetsar utanpå de befintliga infästningarna i balken, se länk: Länk Kanske lite dyrt att beställa från us. men där är iaf en bild på hur det ser ut. Man kan väl klippa till liknande plåtar själv, alternativt om man hittar en bättre beg. framvagnsbalk på skroten. Hursom det är stor sannolikhet att det är det som är felet på den aktuella bilen, står inte så mkt info, skulle annars kunna vara ngn slags obalans Vit eller svart eller röd eller silver, eller kanske macaublå, är det så viktigt egentligen? Det finns ju inte så många kvar av de här bilarna som är till salu, vid köp är det skicket, jag upprepar skicket!! på bilen som är A och O, historik och dokumentation är också en mkt viktig bit, utrustning samt färg hit eller dit, tja sånt där är ju smaksaker men det är väl inte det som är den mest avgörande faktorn i slutändan...... Lycka till med M3 E30-köpet! Mvh Ferenc |
|
|
Tackar. Bli inte förvånad om det dyker upp ett mail framöver. Sådan kunskap som du sitter på är alltid bra att ha i närheten. Anledningen till att jag "snöat in" på alpinvit är att den kommer passa bra ihop med min andra E46. Sitter just nu och mailar med en amerikan som har kittat sin M3 E30 hos just Turnermotorsport. Vi får se vad det lider Mvh |
|
|
Alpinvitt är riktigt snyggt. Det var även mitt förstaval då jag köpte bil. Som tur var så hittade jag en sådan också men det tog sin stund. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Aha...ja det tänkte jag ju iofs inte på...två alpinvita M3'or....en lite modernare och en klassiker....det skulle ju göra sig finfint på garageuppfarten!...inte ett öga torrt i hela grannkvarteret...iaf inte bland de av dina grannar som är BMW-vänner....hehe :) Mvh Ferenc |
|
|
Info om den silverfärgade för 85k. Såld till vårat bastubadande grannland för över 85k. Synd måste tilläggas. M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.