|
|
|
|---|---|
Bayer_Aleks |
Är det nån som har koll på exakt vilken styrbox det sitter i en senare 320d E91 av senasre 2009 års modell? Är det en EDC17CP02 ? God Jul |
|
Du får nog ta och se efter själv, tyvärr. Håller styrboxen inte längre än ett år? |
|
Bayer_Aleks |
Inget fel på styrboxen, vill bara veta vilken det sitter i bilen så jag kan kolla vilka trimfirmor som jag kan vända mig till för mappning. Jag är 99% säker på att det är en EDC17CP02 men vill få det bekräftat. |
|
Det bör väl tuningfirman veta som du tänkt använda dig av? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
Bayer_Aleks |
SOM SAGT...det är JAG som vill veta detta, därför frågar jag om någon HÄR PÅ FORUMET vet eller kan länka med uppgifter på det. Krypa nere vid bilen i snön eller vänta flera dagar tills en tuningfirma öppnar efter helgdagarna vet jag också. Vill passa på leta lite medan man själv e ledig och har tid över till det. Allt en firma säger e att jag har edc17, men det finns många edc17 varianter. I England finns det flera tuningfirmor med handenhet till edc17 som jag hittat, men vilken edc17 har man på senaste styrboxarna på 320d? SNÄLLA svara på det jag frågar tack... |
Bayer_Aleks |
...eller vet någon om de e samma styrbox som det sitter i 120d av samma sena årsmodell medd 177hk motorn? |
|
Bayer Aleks: Får be om ursäkt för att jag är och kladdar i din tråd, (jag har inte svaret på din fråga), men jag tror det finns 2 varianter av styrbox i -09:orna. Jag har också frågat på olika ställen och fått olika svar... :-( Enl några firmor finn det en brytpunkt vid april/maj men jag har liksom inte fått ett 100% svar. När är din bil tillverkad? Kan man lyfta på nåt lock typ och läsa ett nummer någonstans i bilen? Jag vill också få klarhet i detta :-) |
|
Bayer_Aleks |
Lillebjörn: Asså de e lugnt, de e bara så jäkla jobbigt när folk svarar något man inte frågar om och på så sätt ballar tråden ur och jag får aldrig svar på det jag skapar tråden om. Jag kan dela med mig av det lilla jag läst och vet. Intressantast är många trimfirmor från UK för dem kör mer dieselbilar där och har klart större intresse att skapa mapp till dieselbilar. Jag inväntar svar från 2 firmor jag kontaktat från UK för jag vill helst ha med egen handenhet så jag kan mappa och återställa när jag vill. Vtech, RICA och dem andra som löst Tuning Protection problemet öppnar boxen och klämmer fast två kablar och kopplar in en Flash-enhet i OBD för att komma runt systemet och på så sätt kunna mappa. Det som intresserar mig mest är en lös enhet. Har hittat ett från www.hurricane.com men den kostar 900 Euro och jag kan inte hitta några som helst siffror på vad dem ger. Enheten ser ut som alla andra, tex som Vtechs RTS, Promotechs MyTech osv osv Du har rätt i det med att det är 2 olika styrboxar och att brytperioden ligger runt april/maj. Jag är inte helt 100% säker men tror att båda heter EDC17 bara att den tidigare är mellan 2007-2009 april och den senare kom i Maj och framåt har en annan typ av spärr för att inte kunna mappas. Min bil är tillverkad 2009-05-16 så jag har fått den nya tuning protection i min mjukvara. Det är den exakta beteckningen jag är ute efter. Jag har soppat rent hela jäkla internet på trimfirmor i UK, Tyskland, Holland, Österrike, Ungern, Polen osv. och alla firmor förutom dem i UK ger mellan 204-211hk och 410-415Nm. Jag vill har liiiite mer effekt, som tex dem i UK som ger 225hk och 440-460Nm. Därför vill jag fortsätta leta på nätet om någon VET vilken styrbox det sitter i BMW's som är tillverkade efter Maj månad. Något annat är jag inte intresserad av. Om inte någon känner till firma som säljer mappning med handenhet till min bil med senaste styrenhet. Dela gärna med dig om du har något :) |
Bayer_Aleks |
EDIT: Trimfirman heter Hurrichip och inte hurricane.com Detta är problemet jag frågar om med just vilken styrenhet jag har för det finns nog 2 olika EDC17 Den här misstänker jag att den ska vara till min EDC17 C02 Länk Den här är den andra ECDC17 som är fram till 2009-04 Länk Någon som vet???? Någon som har hört talas om dessa? |
|
Hur ser du skillnad på dem? Jag kan inte se att det är två olika versioner? Har på omvägar fått ett telenummer till en kille som enl utsago ska ha järnkoll på nyare BMW dieslar Ska kolla på måndag om jag får tag honom och om han kan svara på detta |
|
Bayer_Aleks |
Sorry mitt fel där, jag fick inte med den andra länken utan blev samma länk på båda. Här e den andra länken Länk och skillnaden är att den ena heter 177CV EDC17 och den andra heter 143CV EDC17 CP02. Fick svar på ett annat forum om att det skulle vara en EDC17 CP02/C06 på våra bilar. Kolla om du kan få det bekräftat |
Bayer_Aleks |
*SUCK* Trött jag blir på mig själv. Det som är 143CV och 177CV är ju såklart motor med antal hästkrafter! Så är det när man läser o söker, man blir dum i huvudet och tänker noll. Sorry... Men fortfarande, om du kunde kolla med den killen som ifall det är en EDC17 CP02/C06 eller vad vi nu har för något. Ha det gött |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.