AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
411

bmw 316i

pr
9
pretender
318i comp. -94
BMW 316i -94, 13 000 mil, färddator, farthållare, abs, airbag, s-o-v-däck, stereo, elhissar, ellucka, elspeglar och elstolar...

Vad kan en sådan bil vara värd...i väldigt bra skick

The only way to fly... :)
Donk
Som köpare skulle jag nog inte ge mer än 50-55´ för den men om jag skulle försöka sälja den så kanske jag skulle försöka med 60-65´. Lite ovanligt med farthållare och elstolar på en 316, men om det skulle höja värdet är tveksamt.

Om den saknar klima så sjunker den iallafall i mina ögon en bit. På en äldre bil resonerar somliga att ac bara är en till grej som kan gå sönder, dyr dessutom, så det är inte säkert att det sänker priset.

Lycka till Donk
Kowalski
pretender: Jag fick ge 65' för min 318 -94 förra sommaren. 9500 mil, sv-såld, full s-bok med liknande utrustning men minus elstolar och lucka fast med original BMW alufälgar. Detta var dessutom hos en handlare och var den finaste och mest välskötta 318/320 jag kunde hitta.

Skulle gissa på att du kan få ut runt 60' om den inte är skruvad. Jag tror inte att ac/elstolar/farthållare spelar så stor roll på priset på en enklare 3-serie. Väldigt få av snikmodellerna beställdes med detta på fabrik. Det är nog viktigare med lyxtillbehören för premium modellerna.

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.