|
|
|
|---|---|
|
Hej Bytte idag en del av höger innerskärm för att den hade spruckit. Efter bytet startade jag bilen (som stod i mitt garage och det var trångt), när jag klev in bilen så fick jag gå in genom passagerarsidan och klättra över till förarsitsen. Nu lyser airbaglampan kostant rött. Vad kan ha gått snett? Och framförallt vad göra? Bilen är avställd och körs inte, jag startade dock den ett tag. Tacksam för snabb hjälp. | |
|
Troligtvis har du, när du klättrade över passagerarsätet, gjort sönder sensormattan till airbagen som sitter i passagerarstolens sittdyna. Lösningen är att byta sensormattan. Om du ska få detta åtgärdat på BMW så kostar det ca 4-5000 kr. // Erik |
|
|
Misstänkte det, skall göra en diagnos nu hos en kompis. Vad kostar en sådan sensormatta och går det att byta den själv? Har tittat på realoem och då "ser" jag bara en så kallad "elastisk matta". Det är väl den som värmer sätet? Detta är alltså inte sensormattan? Var och hur sitter den i så fall? Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns alternativ. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tjena Hasso Du verkar kunna en del om just detta ämne, det har jag märkt efter att läst ett par trådar här på AP. Har just gjort diagnosen. Varnade för Tändkrets sidokrockkudde Vänster fram, för stort motstånd. Vi raderade felminnet och nu har det inte kommit tillbaka. Hur skall detta tolkas? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Förmodligen ett tillfälligt glapp nånstans gissar jag på. Det räcker för att tända airbaglampan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.