AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
860

HANDLA PÅ EBAY?

Be
202
Benn
525iA M 2003
Läst lite på forumet och ska man komma någorlunda humant undan så kan man väl handla på EBAY!
Verkar ju finnas mycket i Tyskland så jag undrar vad ska jag tänka på när jag handlar genom EBAY så man inte blir blåst osv??
Tacksam för alla tips!

BMW for the man inside you!
Sunt förnuft och PayPal är regel nummer ett och två.
I tyskland har det varit relativt vanligt att paypal inte används utan man kräver en banköverföring istället. Det har aldrig vållat mig några problem, bara att föra över pengar via internetbanken. Men jag tycker mig märka att fler och fler börjar använda paypal även där.

Det som är viktigast för mig när jag handlar på ebay är vad säljaren har fått för omdömen av andra kunder. Det får ju gärna vara en säljare som har gjort många affärer också.

Jag har gjort runt 60 affärer på ebay och har än så länge bara bra erfarenheter.
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Vann en budgivning på en videomodul, från tyskland. Gjorde betalning banköverföring och efter det ville säljaren ha mer betalt av någon outgrundad andledning..
Vägrade betala mer och ville då ha pengarna tillbaka. Han vägrade och blev okontaktbar.
Hittade, i ebay avtal, att man har bedrägeriskydd mot detta. Gjorde anmälan till ebay och fick pengar betalt av ebay.
Gjorde även en vanlig anmälan vilket ledde till att han även privat betalade tillbaka summan.

Hur det ligger till bedrägeriskydd idag vet jag inte. Har för mig att det var upp till en viss summa man kunde bli ersatt.

Jag handlar fortfarande där.
ajhp : "Gjorde även en vanlig anmälan vilket ledde till att han även privat betalade tillbaka summan."

Vad menar du med att du gjorde en vanlig anmälan?
Be
202
Benn
525iA M 2003
det finns ju ett par företag som säljer bmw original cdväxlare och det är vad jag ska försöka köpa först! så mycket poitiva omdömen är viktigt!

BMW for the man inside you!
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
GE: En polisanmälan. Skickade kopior på anmälan och utredning, till säljaren, i takt med att de dam ner i min brevlåda.

Han fick väl kalla fötter och ville bli av med mig illa kvickt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.