|
|
|
|---|---|
|
tog in batteriet på laddning under natten, sen när jag skulle sätta tillbaks det på sin ursprungliga plats, alltså i bagaget gick inte luckan att öppna, är väl för att den är elektronisk och kräver ström. så hur tusan tar jag mig in? :S tack på förhand | |
|
kan ju tillägga att bilen i övrigt står olåst, dvs jag kommer in i bilen, förutom bagageutrymmet då. har även provat på "gammaldagsvis" och stoppat in nyckeln i låset och vrida om, men det går inte att vrida åt nåt håll, inte i nån av dörrarna eller i bagageluckan, har testat med reservnyckeln också, samma sak där, om det då har kärvat, jag vet inte :S |
|
|
Du kommer alltså in i bilen, men inte bagaget eftersom bilen är strömlös. Öppna motorhuven och koppla in batteriet till plus och minus polerna där, som används vid starthjälp. Nu har du stöm i bilen och du kan låsa upp bagaget elektriskt. |
|
| att jag inte alls tänkte på det :) skyller på julstressen, men tusen tack för hjälpen. ska bara ordna fram ett par startkablar då. | |
|
Se till att smörja upp dörrlåsen och bakluckelåset också. /Mats J |
|
| ska göra! i förebyggande syfte.. alltid bra att ha alternativa öppningsmetoder. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.