|
|
|
|---|---|
|
Försöker byta min ABS-sensor på vänsterbakhjul men den vägrar lossna (E36 328 -96). Jag har försökt med allt. Skruven lossnar hur enkelt som helst men själva sensor sitter som berg. Någon som vet ett knep? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." | |
| Man brukar få borra ur dom. Gäller att vara försiktig då så att man inte borrar in i triggerkransen. | |
|
ramlar inte massor med plastdelar ner i hålet då(vet inte riktigt vad som finns där nere :P)? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
| Du får borra lite i taget och blåsa med tryckluft. Sensorn tittar på en alu.kuggkrans och räknar kuggar och bestämmer hjulets hastighet. Det är lätt att borra sönder den om man inte är försiktig. Men småflisor kan du nog blåsa ur. | |
|
ok, ska man bryta bort sladden och borra ner i mitten av sensorn då eller? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
| Borra i mitten med liten borr först och sedan större. På slutet kanske det går att pilla ur resterna för att slippa borra i godset. | |
|
är det dyrt att byta triggerkransen? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
| Vet inte hur det ser ut på E36. Letade lite på realoem.com, men hittade inte ABS systemet. Den brukar sitta integrerad i hjullagret och då gäller hjullagerbyte om den skadas. | |
|
Tack så mycket för hjälpen, ska se vad jag kan fixa, vågar jag inte borra så åker väl julpengarna till verkstan. God jul "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
på min tog mecken en rörtång och lät en medhjälpare hålla den. sedan slog han med en slägga. han hade en matta mellan tången och skärmen så de inte skulle bli skador också. jag kom dit precis efter han fått loss den. så jag frågade hur han gjorde. hade vare skoj att se exakt hur de gick till då jag hade jävlats lääänge med den innan. kontrollera för säkerhetsskull att du inte har för långa hjulbultar då de hade slitigt sönder mina under en viss tid. tydligen ganska nära bak. (hade också fel på vänster bak) BMW ownz |
|
|
satte han tången på kabelfästet eller? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
jag tror de var rakt över den svarta plastdetaljen bara. såg så ut på sensorn iaf. skulle plasten lossna och kabeln flyga bort så man inte får fäste med en större tång är de väll borr som gäller antar jag. de flesta borrar ju ur sina. BMW ownz |
|
|
Äntligen bytt, det tog lite jobb men nu är det klart. tack för all hjälp. "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
vad gjorde du? BMW ownz |
|
|
borrade lite i toppen men när jag kom till kärnan på sensorn så ville den inte längre( nån typ av magnetisk-metallkärna) så då mejslade jag lite försiktigt med en mejsel och en kniv. Fick ut den i 4 små delar men allt funkar och varningslampan lyser ej längre. Bara airbagen kvar sen så blir det besiktning :) "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
härligt ;) alltid kul å höra att de löser sig! BMW ownz |
|
|
lånar tråden, min ABS och antispin strular, men inte farthållaren. har 4st nya sensorer (3 part) vilken skulle ni rekommenderat att jag börjar med? för jag har försökt på höger fram å vänster bak men insex bultarna pajar invändigt när jag försöker skruva upp skiten.. några tips på vilken att börja med å hur få bort insex bulten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.