AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.082

Ställer av E32an efter 1 mån i saltet.

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Kan inte se den lida mer så nu får den sova igen bredvid 264an o dubbelin.
Köpte ju mig en 525a för några veckor sen o nu är motorn nyrenoverad så den blir perfekt som bruksbil,kommer självklart o sakna 740in men den är för fin att fördärva,E32 i bra skick växer inte på träd och vad gör en till bil för skillnad.Och min har bara varit i trafik nån vinter runt 03/04
Man kan aldrig ha för många bmar:)

God Jul på er alla

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hmm...
Ja, jag kör ju runt med min stackars E32.a året om..

Har liiite mindre ångest nu efter min rostskyddsbehandling jag lät göra 2008:a..
Ok, det sliter massor ändå, men samvetet lättas en aning iaf..

Borde väl ställa av den, men nee, det går mot min natur att inte använda pärlorna ;)
Nu har det ju dessutom varit så kallt här att saltbilarna hållit sig borta en tid...skööönt.

Men nu är det bara 4,5 minus ute här i Umeå och jag befarar det värsta...snart är spridarna ute igen :(

Mvh Janne.
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Det känns verkligen skönt att ha sin E38 på "Törnrosasömn" nu när saltbilarna tävlar om att sprida ut mest.
När man varit ute en sväng med den sura vintersaaben så hör man rostens härjningar i plåten likt en Treo i ett vattenglas...

/Stefan
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Här på Gotland har vi saltfritt vilket gör att jag kör min E32'a året runt utan att behöva tänka på rost och rostskyddsbehandling.
E38'an som är i superskick får dock vila så den inte åker på stenskott från sand och smågrus som de använder istället för salt.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
God Jul Lasse! Skönt att läsa att du fortfarande tar väl hand om 750. Visst är min nuvarande 760 också i gott skick men jag kan ändå inte riktigt glömma nykänslan i din.
Får en känsla av att varje modellbyte resulterar i lite lägre byggkvalitet. Allting i min nuvarande sitter i princip fast med clips och det är väl resultatet av att produktionen ska gå allt snabbare. Visst känns det bra nu men jag undrar hur det blir om 10 år när materialet torkar och några clips spricker här och där. Tyckte mig märka samma bilbyggartrend redan när jag bytte från E32 till E38.
Det var allt bättre förr:)

ke
172
kenneth.64
750 IL 88,7000 mil ,bmw 750 IE38 -95,honda kombi 2004,bruksbil,

god jul på er allihopa,min svarta skönhet,får vila i garage till våren kommmer,här nere i skövde så saltar dom så de står härliga till.så de blir min gammla buick som får ta salt smällen,men de är skillnad att bara ha en halv motor under huven,så snälla vår kom fort(ler)

bromsen är fartens värste fiende
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

God Jul Johnny!
Håller med dig om att kvalitén och materialval blir sämre.
T.ex. mer kassaskåpsskänsla i dörrarna på E32 än E38.
750in är topp i lack och inredning men maskinellt fick jag lite att göra i vinter efter senaste inspection.
Hjullager höger fram glapp.
Länkarmar bakvagn, höger och vänster glapp.
Plus dags för nya skivor och belägg.
Tror glappen är en följd av obalansen som 20-tumsdäcken har haft
mest hela tiden.
Detta skall åtgärdas inför första turen i vår.
Ha det bra.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
Th
31
Thill
Snart ägare av BMW igen
Ford Crown Victoria Police Interceptor -01
MB C200
Länk hoppas detta kommer till huvudstaden snart så att man kan åka lite längre med sina fina bilar.
Vad är det för konstig uppfattning, som dock är rätt vanlig, att BMWinte skulle kunna köras på vintern, utan den skulle i såfall upplösas och försvinna? Jag har brukat samtliga mina BMWbilar året om. 750an är hur rolig som helst i halka om man kopplar bort antisladdsystemet, som annars är oerhört effektivt. En fördel med svensk vinterväghållning jämfört med kontinental är att det saltas betydligt sparsammare här eftersom vi har även möjlighet att ploga bort snö och att det många gånger är för kallt för att saltet skall funka. Den som bryr sig om bilen, ser givetvis till att rostskyddet är bra, fast det gäller ju även våra regniga somrar. Det är billigare att rostskydda än att reparera rostskador. Ingen bil har ett rostskydd från fabrik som vararar hela bilens livslängd, även om många tycks tro det. Bilen mår bäst av att användas. Låt inte snålheten bedra visheten./ Dubbdäck är bra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.