|
|
|
|---|---|
|
Tycker min 328 -95 tar ganska lång tid på sig att komma upp i full temp. på temp.mätaren, även om bilen står i varmgarage tycker jag den tar god tid på sig. Funderar på om det är termostat byte på g, eller tar dom sånn tid på sig? När motorn väl är uppe i temp. så står visaren rakt upp, vrider man då på värmen så sjunker temp. mätaren tillbaka lite mot det kalla området, innan den återhämtar sig och fått upp tempen igen, då står visaren i mitten igen. Kan kanske vara lite luft i systemet oxå?! Är era temp. mätare lika känsliga eller är det termostatbyte el. luftning som gäller? mvh | |
| Hur lång tid är "ganska lång tid"? | |
|
hej Detta är ju en 95-a.Har du spolat ur systemet och bytt kylarvätska? Det kan ju vara som med oss människor.Cirkulationen dålig på grund av beläggningar.Byt termostat och ev. element på en så pass gammal bil. Lycka till Håkan |
|
|
ja, man får åka minst 15km innan temp. mätaren står rakt upp, iofs är det vid ett par plusgrader, har inte hunnit testa när det är varmt ute p.g.a att jag inte ägt bilen så länge, än... Den har då stått i varmgarage ska tilläggas. Just tiden den tar på sig är kanske inte så konstigt, men att temp. mätaren "backar" tillbaka lite när man ökar på värmen inne i bilen tycker jag verkar lite konstigt, så känslig är väl ändå inte temp.givaren på motorn eller det kanske den är? |
|
|
Spola ur kylsystemet behövs nog inte, cirkulation är där eftersom den inte blir varm. Om den inte blir varm så är det termostaten som öppnar för tidigt, det sitter en fjäder i termostaten som blir utmattad med tiden det är därför den inte kan hålla temperaturen när man har full värme på i bilen. mvh stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.