|
|
|
|---|---|
|
God Jul! Som rubriken lyder går det att blanda i färg/lack i spacklet? Har en liten liten skada som behövs spacklas lite och lackstift håller väl inte alltid så länge på spackel så jag tänkte att man kanske kunde blanda i lite färg för att det inte ska synas allt för mycket när lacken släpper... Färgen´på bilen är silver, spackel har jag ej hittat något bra har du något tips så är det välkommet... tack på förhand ha en God Jul! Mvh Martin | |
| Lack skulle jag inte blanda i spackel...Däremot kan man nog blanda färgpigment i spacklet, gäller bara att du får tag i rätt pigment... | |
| Jag hade inte testat ngt av alternativen! (15 års erfarenhet) | |
| atmos: Utveckla tack! Jag vet att man inom vissa tillverkningsprocesser av tex epoxi/polyester laminerade produkter blandar i färgpigment för att uppnå önskad effekt. Och ja egenskaperna förändras till det sämre men så länge man håller sig till låga doser så är det OK (har hört max 10%). Så varför skulle detta inte kunna gå att aplicera på bilspackel som är ett polyesterspackel i grunden allt som oftast? Och återigen: ja det förändrar spacklets egenskaper... | |
|
Som du själv säger,bla så förändras spacklets egenskaper samt att det blir mycket struligt att arbeta med spacklet. Jag är inte lackerare men däremot målare till yrket,å arbetar dagligen med bland annat plastic padding. så jag vet hur produkter reagerar på varandra:),men men testa om du vill,jag hade inte gjort det. |
|
|
Hej Tack för snabba svar. DÅ tar jag det säkra före det osäkra och fyller i med lite spackel sedan lackstiftet på det. God Fortsättning Mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.