|
|
|
|---|---|
|
Har precis nyligen fått ett stort problem min bmw är icke körbar var ute och lekte och lånade ut till en bekant han drog rätt in i ett väggupp med hård kant i 40 efter detta skulle jag hem och så fort jag nådde 70 så vibrerar ratten så mycket att jag får ont i armarna av att hålla den rör sig kanske 3-4 cm åt varje håll konstant enda gången detta upphör är när du bromsar Fälgarna som är kass eller kan det vara annat? | |
|
Låter som skadad fälg om ni varit emot "hård kant". Men kolla först så det inte är skit eller snöis bara som fastnat mellan insidan fälg mot skivan typ, om ni varit in i snövall el liknande med fälgen. |
|
| ps/ kan ju ev vara framvagns inställningen som slagits ur läge bara.. | |
| lyft upp fram delen på bilen och snurra fram däckena, man ser om de är ovala eller inte | |
| Om du har lite tur så är de bara snö i fälgarna/fälgen ställ in den i ett varm garage och låt snön smälta bort o testa sen. annars har du nog en skev fälg eller hjulinställning. | |
|
hehe nu idag har jag faktiskt fixat problemet, var lite nedstämd sist:P problemet var att jag hade lekt ganska mycke me bilen så fälgarna va fulla me snö, bokstavligen talat, sedan har de smält för att sedan pressas ut mot fälgen när man kört och fryst fast där:P spolade rent alla fälgarna me varmvatten och problemet försvann, så nu kan ja ta mig fram o fira jul med familjen imorgon :D Men tack alla för hjälpen och god jul! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.