|
|
|
|---|---|
518i slow mobil |
Länk Skulle den kunna vara ett bra köp? Låg på 12k förut... Någon som vet om NJ BIl e seriösa? E28, real POWER BMW e28 registret #154 www.bmwe28.cjb.net |
|
5000:- är inte mycket för en funkande bil...Men kolla den på rost och alla andra std felen som uppkommer på en e28. Men prova ändå med att pruta på den! Det är ingen bil som någon handlare vill ha i lager, tar bara plats och kostar :- Men du kan se på det så här oxå, det är en trevligare projekt bil än vad din 518 är... MVH Pelle cs4605 |
|
518i slow mobil |
I know, det e därför jag ska kolla upp den... Rost, skyltbelysning och dörrkanter, skärmar eller? Allt det andra? Motor, kam, bakaxeln, hardyskiva all el? Right? Något jag glömt? Förresten, vad tror ni min e värd? E28, real POWER BMW e28 registret #154 www.bmwe28.cjb.net |
|
dom brukar kunna rosta i fronten, under/runt om batteriet, bakrehjulhus/sttdämparfäste, infäste av framskärm, undertill, där främrehjulhus går ihop med golvet bränsletank...mm. Vad din är värd...lite svårt när man inte har sett den irl..men typ 5-10 brukar dom ligga på MVH Pelle cs4605 |
|
518i slow mobil |
ok... Tänkte sälja min för ca 3k eftersom den kan behöva lite översyn... sist jag kollade på bilen så såg den helt ok ut, ite så rostig... E28, real POWER BMW e28 registret #154 www.bmwe28.cjb.net |
Tigerr |
Ej vinterkörd.. *he hee* Tigerr |
| Titta på den om du har vägarna förbi.. med det priset (om motorn är i bra skick) så kan man ju lägga ett par lappar extra för att få den i fint skick. Känns bilen helt slut när du kör den, då kanske det inte är värt det. | |
518i slow mobil |
Tänkte åka dit imorn med en polare tyill mig och kika lite på den, sen får päronen hänga på för en provåkning... Det e inte långt dit så, bara typ 1mil eller nåt... Kollade på den förut, ser ju helt ok ut utvändigt... Men man vet ju inte vad som döljer sig under ytan... E28, real POWER BMW e28 registret #154 www.bmwe28.cjb.net |
|
Kolla även bromsbomb och fläktkoppling. Dessutom har de en tendens att rosta vid domkraftsfästena. Allt kan förvisso inte förväntas fungera för de pengarna men det är ändå värt att räkna ihop alla ev. fel så du slipper börja med att lägga 10 papp på reparationer. |
|
-:BeeMWe:- |
Fy fan vad skabbig den var. Lämna den till mig så fixar jag upp den för 5 papp haha :) 10 liter bensin på 4 mil... |
518i slow mobil |
Jo... Ska kolla! Kortet e gammalt, kommer kanske upp nya till imorn. Allt motoriskt kollas upp under provkörning, allt annat nu.. E28, real POWER BMW e28 registret #154 www.bmwe28.cjb.net |
518i slow mobil: Ska du inte satsa på en lite nyare ? Tror en nyare motor kom 85 som drog mindre soppa. Du får en nyare för 5 papp endå. 10 liter bensin på 4 mil... |
518i slow mobil |
Får kolla kring lite... Får se vad denna inbringar först... Sen får jag se vad det fins, e den fräsch så gör det inte så mycket... Vad skilde egentligen motorerna 84 och 85? E det insprutningen eller chip? E28, real POWER BMW e28 registret #154 www.bmwe28.cjb.net |
518i slow mobil: Vet faktiskt inte. Jag köpte mig föresten nyss en uppsättning 17" :) 10 liter bensin på 4 mil... |
518i slow mobil |
Ok... ska kolal lite mer, inte för att denna e omöjlig, men ltie jobb blir det... Får se hur den går, men 528 ska det bli iaf... Varför sprillan 17"? E28, real POWER BMW e28 registret #154 www.bmwe28.cjb.net |
Blykälkeraggaren |
Ådin va Tuffare =) sämre skick än va din va... men inget går o avgöra förrens man vet hur pass Maskin o driv lirar ihop... MB 200 vroooooooooom =) Ö V N I N G S K Ö R Mvh. Richard |
518i slow mobil: Näe inte sprillans, betalade ett underpris för ett par fälgar i nyskick(lite skada på insidan på en) med däck för sommaren ut. Måste göra en framvagnsinställning innan de åker på dock. Fälgarna hette Alessio sport. 10 liter bensin på 4 mil... |
518i slow mobil |
ahaaaa.... på det viset... E28, real POWER BMW e28 registret #154 www.bmwe28.cjb.net |
Fixade rosten och lackade och satte på 17" nyss, blev skitbra :) Gör inställningen imorn :) 10 liter bensin på 4 mil... |
518i slow mobil |
Ok... ser att den inte e till salu längre... Du tog förnuftet till fånga eller? =) Vad e allas åsikter om bilen då? E28, real POWER BMW e28 registret #154 www.bmwe28.cjb.net |
Bara visat den för en kille "turkbil" sa han haha, jag håller med. Iförsig bor han som jag i centrala Uppsala, när jag e på landet så står ögonen som råttpittar på alla ungdommar. Fortfarande sugen på en 535 E34 :/ Sån jävla körglädje i dem. 10 liter bensin på 4 mil... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.