AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
820

Vad tycker ni skulle behövas idag?

Visa användare
79
Mr.Rosen
Bmw 320i -91 E30
Ja går lite i starta eget tankar... Har en fråga till er på AP. Vad tycker ni fattas?
Verkstad som säljer billiga delar, däck, tvätt. mm.

Tyck till!

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Finns det inte redan? Ali däck, Mustaffas biltvätt mm finns redan o det är nästan omöjligt att konkurrera om man skall tjäna något.

Äg alltid 1 BMW
Visa användare
79
Mr.Rosen
Bmw 320i -91 E30
Ja är mer intresserad av vad ni tycker om ha kombinerad rekond och verkstad.... Rätt smart tycker jag själv.. Serva bilen. Sedan tvätta den, ungefär

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

De finns väl också redan,men visst det är ett bra koncept.

Lycka till med firman.

Äg alltid 1 BMW
Visa användare
79
Mr.Rosen
Bmw 320i -91 E30
Jo det är klart det finns. Men tycker det fuskas lite väl mkt ute på verkstäder

Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Nåt som WestCoast finns inte mycket av i Sverige men det finns ingen direkt marknad heller...

Rekond o mek går ju alltid hem om man gör bra jobb o har bra priser.

BMW - Beroende Med Wilja
Visa användare
79
Mr.Rosen
Bmw 320i -91 E30
Det har jag ingen tanke på att hålla på med heller. Mer däck, service och rekond!

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Börja med att starta en del av det,tex att börja med däckförsäljning på nätet,eller någon enklare form reservdel/tillbehörs sida.
Att börja med allting på samma gång kan bli tufft då det krävs mycket kunskap,arbetskraft och ekonomi.
På så sätt kan man ju sakta men säkert bygga upp en kundgrupp.

Har själv vart inne på att starta något eget men inte riktigt kommit på någon idé som jag skulle vilja/våga satsa fullhjärtat på.
Tycker allt för många som går i tankarna på att starta eget tänker för stort och vill allting på samma gång.

Att starta eget handlar j'kligt mycket om feeling för olika saker.
En sak kan vara helrätt på en plats just en tid,medans precis samma sak kan gå åt pipan på ett annat stället osv..
Visa användare
79
Mr.Rosen
Bmw 320i -91 E30
Ja det är klart! Tanken är att börja med att rekonda bilar. Samt lägga om lite däck. Mer kommer med tiden hoppas jag!

Finns det någon vinst att som liten företagare sälja däck på nätet? Är inte marginalerna redan pressade av de stora nätsäljarna och de andra kedjorna?
(Jag vet inte hur det är med den saken därav frågetecknen)

Det andra går nog att få att gå runt om man är duktig mek, har någorlunda koll på ekonomin och även har ett trevligt sätt mot kunderna. Fast även här beror det ju på konkurrenssituationen, fast då främst på den aktuella orten.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Satsa på nåt du är bra på . Eller en egen variant av nån tjänst. Tex tvätta bilar på tider då kunderna inte nyttjar dem. Tex hämta bilarna på arbetsplatsen hos företag som har tjänstebilar, tvätta/rekonda dem hemma/på GDS-hall och lämna sen tillbaka dem till personens arbetsplats innan de skall åka hem. Spar tid för kunderna vilket de kan betala lite mer för. Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.