|
|
|
|---|---|
|
På min E60 har jag ett ljusvred till vänster om ratten precis som på alla andra e60is. Man kan vrida den till både höger och vänster samt läge i mitten för endast p-ljus. Nu har jag märkt att man kan dra ut den och även trycka in den. Vad händer om den är i utdraget läge? Intryckt läge? | |
|
dimljus fram resp. bak? Tänds inga lampor? // Erik |
|
|
Tänds inga lampor i huvudinstrumentet alltså? // Erik |
|
|
Utdraget läge = så det ska vara. Orsaken till att den kan tryckas in är om du är i en krock, så trycker knäet in vredet, istället för att knäet slås sönder. |
|
|
Heinz: nej jag har separata knappar för dimbakljus och dimljus. Sim: mao en helt onödig funktion där den kunde fått varit intryckt för alltid. tack för info |
|
|
Okej... Jag köper inte riktigt SIMs anledning heller... Verkar helt absurt att bmw skulle konstruera knappen på det viset... då borde den lossna istället för att tryckas in ett par millimeter (som jag antar att det är)? // Erik |
|
|
Follow me home kanske? :) // Erik |
|
| Sim har rätt! | |
| Jag undrar åxå vad det där är?? fick ta i riktigt för att dra ut den och ännu mer för att trycka in den... | |
| WTF? varför skulle man konstruera något som inte behöves? | |
|
I länder som Sverige, där man använder sig av halvljus aut kan man ha vredet i intryckt läge hela tiden, då man inte behöver ändra ljuset (det är ju få som använder sig av P-ljus ändå, tyvärr). Vredet är mycket svårt att vrida på om det är intryckt tycker jag, och jag har det därför i "normalt" läge, och tycker det är härligt att BMW har tänkt tanken, att vara rädd om mitt knä i fall "shit happens". Heinz_Keller: Follow me home aktiveras vid att "ljus-tuta" med avstängt motor. ' Over and out. |
|
|
Man kan lära sig mycket om man läser instruktionsboken... ;-) ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.