|
|
|
|---|---|
|
Hej har hört att man ej bör chippa m5or då man kan bränna hål i kolvarna.Är det någon som kan bekräfta om det är vanligt och om ni vet några som råkat ut för det.Jag är sugen på att trimma lite men vill inte riskera motorn för några få xtra hästar den går ju rätt bra ändå. | |
|
Har hört fler som "rasat" 3.8 motorer efter "chippning".Tydligen så går dom för varmt och/eller torrt. Sen om det beror på körsätt efter trimmningen vet jag ej... men jag skulle i det största avråda dig. Precis som du skriver så går den fullt tillräckligt ändå. Mvh Jocke W PS: Härligt med M5:or |
|
| ja då blir det defenitivt inget chip, möjligtvis luftfilter/avgassystem nån gång i framtiden.Tack för svaret. | |
|
Är du rädd att bli frånåkt av mig Jocce ;O) |
|
| näe men du är bra skraj för att 3.0an inte kommer att hänga med M5 POWER HE HE | |
|
MERA!!!!!!!!!! Mvh Jocke W |
|
|
:-)) ///M5 Power |
|
|
Vad ska jag hitta på nu då.. Hmm... Vi måste göra upp snart vet du väl!!! Jag är alltid redo det vet du... Men frågan är om du verkligen vågar.. För du vet väl att du kommer att bli ihjäl trackad om du förlorar och det kommer du ju att bli.. Hi HI ;o) Dina 340hk äts upp av din 1900kg tunga landsvägs cruiser.... Men min lätta och ettriga 3.0:a kommer att kämpa till sista hästkraften och gå vinnande ur striden. Vi kan ju testa imorgon??? Der är upp till dig... Jocke W: Du är ifrån Sandviken va?? |
|
|
Du har väl redan läst detta men tyckte det var lite kul med "gubb karaktär" Jag tycker du ska välja 3,6an, Äger en 3.6l och tänkte köpa en 3.8l Men jag ängrade mig då efter bytt avgas och direktluftf. tyckte jag att min bil var snabbare... 3.6l är MYCKET mera svårkörd än 3.8l, styrning, växellåda,,, man känner sig som en riktig man i 3,6l ,eftersom du vet att din polare inte pallar köra den före 100km träning! Kör hårt! 3.8l har en lite mera gubb karaktär |
|
|
UNDRAR VEM som blir trackad vid förlust!! eftersom jag tydligen har alla odds emot mig och jag tror inte heller att jag kan ta dig eftersom du kom fyra TOTALT på Gävle träffen och var snuskigt nära att spöa 02 turbon,Dock en bit efter Sahlin men det är ju resten av sverige oxå.Men du förstår väl vilken av oss som kommer att låsa in sig och ha sorge tid i ca en par tre år vid förlust... Inte jag i alla fall |
|
|
Men lilla Jocce då, inte bli sur nu. Det är så kul att retas med dig. men det vet du väl redan :))) Ska inte retas mera. bara vara snäll. Förlåt... Mvh din skräck inatten |
|
|
M3_Power: Yes! Stämmer bra det... Själv då? Mvh Jocke W |
|
M5 KOMBI |
Hej läste om dina funderingar om chip ring Lennart köhler 0346-31049 och beställ ett chip. Jag är inne på min andra chippade m5 a och jag har aldrig haft problem mer än greppsvårigheter. |
| Chippa bilen är altid en risk jag fick hål i en kolv. Men det var till att byta motor och nu är det bara ut att gasa igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.