AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
860

Koppla ur halvljusautomatik?

NR
120
NRW
330xiA Touring -01
Hur kopplar jag ur halvljusautomatiken på
min 528 -97? Kör hellre på dimljus dagtid.

nrw
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Skulle tippa på att du behöver ett besök hos BMW eller någon med utrustning för att via diagnosuttaget ändra denna inställningen.
Och jag som sitter i mosatt situation. Jag vill HA automatik men är inte villig att pynta tusen spänn för att få det.

Mvh.
Micke Olsson
här hittade jag till lite lägre priser

Länk

"The original point and click interface was a Smith & Wesson"

NR
120
NRW
330xiA Touring -01
Men hur gör folk som kör
ned på kontinenten för att inte
bli ihjälblinkade när man har
halvljusautomatik?

nrw
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Fortsätter att köra i tron att alla hälsar på en :)
Skämtåsido, själv brukar jag vrida omkopplaren till parkeringsljus läget. Då slocknar ivf. halvljuset på de bilar jag har haft.
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
>>>NRW...vet inte om det funkar på din bil...men på E34:an fungerar det..åk till skroten och köp en strömbrytare till ljuset som suttit i en importerad bil...då fungerar inte halvljusautomatiken längre...
NR
120
NRW
330xiA Touring -01
Prova först och fråga sen...
Visst fasen är det bara att vrida om till
parkeringsljusläget. Tack för det PJ!
Har haft bilen i 4 dagar om det är nån ursäkt.

nrw
KL
194
KL
525 TDSA Touring -93
funkar det tvärtom också? om jag köper en svensk omkopplare, får jag halvljusautomatik då?
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
>>>KL...svårt att tänka mig att det skulle vara så enkelt...vet bara att min halvljusautomatik slutade fungera efter att jag köpt en strömbrytare på skroten. När jag åkte tbx med den så sa de att man fick det fenomenet om man tog en brytare från en importerad bil eftersom de inte hade den funktionen....men jag förmodar att det sitter nåt relä någonstans oxå...
För snart fyra år sedan kollade jag vad som krävdes för att få halvljusautomatik hos BMW. Omkopplare och viss kabeldragning svarade dom. (1000-1500:-) Fick även reklam från en firma som heter Mixon som ville sälja en egen produkt. Nackdelen med den var att man INTE kunde släcka ljuset alls. Då var automatiken kopplad över omkopplarens 0-läge och inte i ljus-läget som gäller för BMW. Resultatet blev för mej att allt flöt iväg och att jag fortsätter köra utan automatik.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.