AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
44.988

Bmw köp innom kort, lite hjälp?

Sida 3 av 4
Tycker den ser förbannat fin ut, går dessutom billigt, kan ju vara något?

Länk

Vad tycks?
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Du har ett JÄVLIGT stort spann.. 19-70´
Är det säkert att fyllt 14?

Är det säkert att du är det största kötthuvudet jag någonsin märkt av? Jaa, faktiskt!

Vad spelar det för jävla roll!?
Kan lägga ut 70 men lägger jag ut 19 kan jag köpa en skoter eller något annat roligt också + mer bensinpengar!

Lägg dej inte i, lägg dej med din syrra eller nåt! Vafan är problemet!?
Okej, om jag säger att pga en massa andra dyra intressen att jag skulle köpa en bil för mellan 15 & 25 tusen, vad skulle rekommenderas då?

Jag vill kunna leka, ha hästar så det räcker iaf, om den går billigt gör det inget.
Kommer att köra med 3 kompisar & alla har över 200 hk samt en som ligger på 170 hk, sen att det ska vara ett stort problem att hänga med lite är ju inte så kul.

Hoppas någon fattar vad jag vill ha...

Btw, ingen som har en Marlin 45-70 till salu? ;)
Karlhilding. Med tanke på att du är över 40 år är det mest du som gör bort dig genom att lägga dig på en 5-årings nivå.
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Ska vi anta att trådskaparen heter Abraham och är född -92

I en perfekt värld så får vi väl förutsätta att grabben ska ha sig en BMW ca 18 år senare!!!

Passar det inte behöver man ju inte engagera sig i hans trådar...
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Karlhilding, får faktiskt lov att säga att jag tycker att du är jävligt sorglig. Skärp till dig för fan. Låt Abraham köpa en BMW för 19 eller 70k, vad är det för fel med det?

Abraham92
Jag röstar för att du köper en 323 e36 coupé. Det duger alldeles utmärkt. Spelar det egentligen någon roll om du blir ifrånkörd av dina polare? Har de fler hästar än du så vinner de ändå ;) Själv har jag aldrig ägt ett fordon med över 200 hästar och jag är lika nöjd ändå :D

Bygelrepterar är coola, men passar de verkligen till jakt? De är väl ganska gamla? Eller har du bössorna till nåt annat?

// Erik
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
den här kanske? Inte en e36 323, men väl en e34 av senare årsmodell. Länk

// Erik
Som min kära morfar alltid säger "man kan aldrig bli världsmästare i att vara idiot, man möter alltid någon dummare".. bra valda ord nu, men nu skiter vi i det.

Näe, jag behöver ju inte köra ifrån dom men att hänga på lite skulle vara trevligt ;)

Den där e34an såg riktigt bra ut måste jag säga!

Både rätt & fel om bygelrepeterar, dom började tillverkas riktigt tidigt men en tex Marlin 1895g i kaliber 45-70 är en ny bössa & passar extremt bra till älgjakt då en kvist inte skickar iväg kulan :P
+ rätt prisklass ;)
Ser att du velar lite angående E34 eller E36.
Du måste sikta in dig på om du vill ha en bil som går lite bättre och är sportigare (E36)
eller en bil som är mer komfortabel men lite tröttare (E34)
Ser att du kikat på en del olika modeller kan hålla med om vad som sägs om E36 323 är en underskattad bil som går helt okej och dessutom är relativt billig att äga.

Allt handlar ju om pengar personligen skulle jag inte lägga mer än 20-25 tusen på en E34 oavsett motor tycker modellen ser gammal ut jämfört med E36 och som det låter på dig när du säger du vill åka med dina polare som har 170-200hk så ska du absolut inte satsa på en E34 pga vikten.

// 4cyl är ingen riktig BMW
Jo det är ju precis där mitt problem sitter, e34an är lite flottare & en i bra skick tycker jag är snyggare men så sant det som sägs om e34an.

Fast grejen är att få tag på en e36 coupe för ett bra pris i ett skick som funkar.
För sedan e36 har jag lite svårt för ;)
Jo ska man ha en E36 ska man ju självklart ha en Coupe dom
ser ju mycket sportigare ut skulle heller aldrig köpa en sedan av E36.
Jag föreslår att du ringer på lite annonser och åker och provkör både e36 och e34 och bildar dig en egen uppfattning själv trivs jag mycket bra i min 328 coupe med
sportstolar i skinn sitter mycket bekvämt skulle aldrig byta ut den mot en E34 går både billigare och bättre och är mycket roligare att köra dock kan jag tänka mig att E34 har billigare försäkring.

Dock är ju E36 av många stämplad som en "pizzaräcer" men vad spelar det
för roll vad andra tycker så länge man själv är nöjd med bilen.

Jo, jag har funderat på att vara & provköra någon få se vad jag tycker.
Har en kompis med en -92 e34 525 som jag kan prova, ska ta det när det passar.

Mina polare säger det om alla bmws, fast jag skulle aldrig ändra uppfattning för det.

Vad skulle ni säga max i miltal skulle vara för en 2,5 liters sexa?
Allt har och göra med priset men har den gått över 30´mil skulle jag inte betala många kr för den om du ska köpa en 525 se till att det är en 92 eller nyare med 24v motorn. För mig det finns med både gamla 12v och 24v av 92orna.

Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
det är gamla bilar vi snackar om så jag säger det igen. gå på skicket. är motorn välskött är över 30 000 inga problem. en motor som är vanskött kan bli dålig även om den bara gått hälften. jag hade satsat på m-paket om du ska ha en e36;a.
Okej, jag har hittat några intressanta e34or & många av dom har gått runt 30 tusen mil.

Det låter då som ni har mycket kloka ord, kommer att ha dom i huvudet när jag köper/kollar på bil :)
Om du tvunget ska ha en E34 så hade jag kikat på nån av dom här:

Länk

Länk

Tror inte dom är så mycket dyrare i försäkring men då får du ju en E34 som faktiskt rör på sig och till billiga pengar också samt att du inte får så långt att åka för att titta på bilen såg du bodde i Norrland själv.

153
Häggman
M3 -04
M635CSI -85
320is Italian Style
Hur länge tror du pumpen håller om du kör på ful-diesel =) ?, strunt i det, kan bli en dyr historia... Stod ungefär inför samma val för 2-3 år sedan.

525 24v är väl som alla "gamla" bilar dvs de kostar att underhålla, saker slits ju med åren.

E46or under 60,000kr är svårt att hitta i sjysst skick. Har säkert kollat på 5 bilar som har vart riktigt sunkiga.

Så mitt val hade fallit på en fräsch e36a 328a av sen årsmodell, få ägare och lågt miltal, visst de är dyra men då får du en jävligt sjysst bil som samtidigt håller sig relativt bra i värde.
Dessutom finns det lite lätt trim till de som tex byta plenum/insug från 325 etc etc....

good luck

Häggman - Det du säger om att man måste underhålla som håller jag definitivt med om, så är det ju med allt. Speciellt bilar med lite större motorer som oftast är körd hårdare med.

Såg på "modellguiden" att en 92as 535a drar 1,14, kan det stämma? När den har gått 20 000 mil?

För som 18 åring har man inte allt för mycket bensinpengar ;)

Har bestämt mej för att köpa en billigare bil, köpa lite vapen & en skoter...

Länk Tycker jag såg fin ut, älskar som sagt karossen. Fast det blir nog fort några liter när man inte alltid är så snäll på pedalen ;)
535 får du nog räkna på 1.1-1.2 liter milen men å andra sidan 18 år och nytaget körkort så går ingen bil billigt men om du vill ha en billig bil som går att köra någorlunda billigt skulle jag satsat på en E36 323/325/328 Coupe får nog räkna på minst 25´000 i inköp om du swka ha en vettig men då får du iaf en "rolig" bil som går helt okej 325 kan du nog hitta ännu billigare men dom flesta är nog slutkörda är ju en typisk ungdomsbil.

Min 328a går väldigt sällan över litern och då kör jag rätt hårt med den en 323 kan jag tänka mig går ännu billigare och 325 ungefär liknande

// 4 cyl är INTE en riktig BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.